۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۹۵۰۱۴
مدیر مدرسه امام حسن مجتبی لواسان:

عملکرد دولت آینده باید بر مبنای فرهنگ و اعتقاد اسلامی استوار باشد

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان اینکه عملکرد دولت آینده باید بر مبنای فرهنگ و اعتقاد اسلامی استوار باشد، گفت: دولت انقلابی می‌تواند دغدغه اجرای فرهنگ اسلامی را داشته باشد.
حجت الاسلام معزی

حجت الاسلام محمدحسین معزی، مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظایف دولت آینده در اجرایی کردن فرهنگ اسلامی و بینش انقلابی، گفت: شاکله دولت اسلامی ایران بر مبانی فرهنگ انقلابی استوار است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: فرهنگ به مثابه هوا برای تنفس مردم در جامعه است؛ بنابراین به هر میزان هوای جامعه سالم‌تر و به دور از آلودگی باشد تنفس مردمان جامعه نیز بهتر و مناسب‌تر خواهد بود، بر همین اساس پیگیری فرهنگ به عنوان یک اولویت اصلی در جامعه باید مورد توجه دولتمردان اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: اساسا دولت اسلامی نمی‌تواند در جامعه‌ای حکومت کند که دغدغه‌ای برای مسائل فرهنگی نداشته باشد، بنابراین در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری لازم است به دو نکته مهم در زمینه مسائل فرهنگی توجه داشت، نخست آنکه فرد منتخب به چه میزان قدرت تشخیص اولویت‌های فرهنگی را دارد و دیگر آن که تا چه حد ملتزم به اجرای فرهنگ اسلامی در جامعه است.

عملکرد دولت آینده باید بر مبنای فرهنگ و اعتقاد اسلامی استوار باشد

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در تبیین اینکه رفتار و عملکرد دولت آینده در میدان خدمتگذاری باید بر مبنای فرهنگ و اعتقاد اسلامی استوار باشد و این مهم خواست همه مردم است، گفت: بنابراین ضرورت دارد دولت آینده در عرصه رفتارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره خود را با مبانی اعتقادی و فرهنگی جامعه اسلامی تطبیق دهد تا بتواند مورد اقبال مردم قرار ‌گیرد.

وی با تأکید براینکه دولت آینده بیشتر باید در عرصه‌های فرهنگی ورود پیدا کند، تصریح کرد: دولت مجری سیاست‌های فرهنگی است که در قانون اساسی به تصویب رسیده بنابراین هیچ دولت مردی نمی‌تواند سیاستهای فرهنگی که منحصر به یک جناح و یا جریان سیاسی خاص است را در جامعه اعمال و اجرایی کند.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: دولت وظیفه دارد سیاست‌های فرهنگی را در جامعه ریل گذاری کرده و اجرایی کند برای مثال در عرصه کتاب دولتمردان وظیفه دارند طبق سیاست‌هایی که بر مبنای تفکر اصیل شیعی تنظیم شده عمل کنند چرا که خلاف آن غیر قانونی است و یا در زمینه توسعه نشریات که در قانون اساسی به آزادی نشر آرا و تفکرات قید شده آن است که این آزادی به معنای ایجاد هرج و مرج نیست بلکه آزادی که در مقابل هرج و مرج قرار دارد معنا می‌شود.

دولت نظریه پرداز فرهنگی نیست

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) لواسان درباره اینکه دولت «نظریه پرداز فرهنگی»‌ نیست بلکه مجری قوانین فرهنگی است که از سوی مراجع ذی صلاح به تصویب رسیده، اظهار داشت: دولت در جایگاهی نیست که نسبت به فرهنگ نظریه پردازی کند بلکه نظریه پردازی به جایگاه‌های اصلی که دستی بر تفکر و اندیشه دارند مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، کرسی‌های نظریه پردازی، اندیشمندان و روشنفکران، علما و طبقاتی که به صورت تخصصی می‌توانند به این عرصه ورود پیدا کنند مربوط می‌شود.

وی افزود: امروز کسانی که ناظر بر رفتار دولتها هستند به این نکته که دولت سیاستگذار و نظریه پرداز نیست اشاره می‌کنند برای مثال بودجه‌ای که برای وزارت ارشاد متناسب با سیاست‌های کلی اختصاص می‌یابد باید بر اساس همان سیاست مصرف شود نه اینکه هر دولتی که روی کار آمد نظریه پرداز فرهنگی کند درحالی که نظریه پردازی مختص اندیشمندان جامعه است.

دولت انقلابی می‌تواند دغدغه اجرای فرهنگ اسلامی را داشته باشد

حجت الاسلام معزی با اشاره به اهمیت نقش مدیران و وزرای انقلابی در اجرایی کردن فرهنگ اسلامی در جامعه، عنوان کرد: مسؤولان اجرایی و مدیران باید براساس منشور انقلاب اسلامی حرکت کنند و همه فعالیت‌های خود را در این راستا انجام دهند اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: مدیر باید انقلابی باید به این معنا نیست که مدیر انقلابی باید رزمنده میدان جنگ باشد بلکه منظور معظم له آن است پذیرش تفکر حزب‌اللهی و انقلابی در وجود یک مدیر انقلابی نهادینه است چنین مدیری می‌تواند با دغدغه فرهنگ، فرهنگ اسلامی را در جامعه اجرایی کند.

وی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد این مهم بودیم که هر زمانی تفکر و اندیشه اسلامی با فرهنگ انقلابی همراه و هماهنگ بود موفقیت ملت و دولت حاصل در غیر این صورت منجر به شکست و پشیمانی همگان شد./813/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات