۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۹۵۰۲۱
امام جمعه تبریز:

نسل جوان در خطر تهاجم فرهنگی و فاصله گرفتن از انقلاب هستند

آیت الله مجتهد شبستری گفت: نسل جوان امروز ما در معرض تهاجمات سنگین فرهنگی دشمن قرار دارند، بنابراین باید تا حد توان در تربیت دینی این نسل تلاش کرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و اساتید دانشگاه های هنر، صنعتی سهند و جامع علمی کاربردی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز معلم، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها یک وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه نه تنها باید اساتید معارف و روحانیان مستقر در دانشگاه‌ها به فعالیت فرهنگی و ترویج اخلاق دینی مبادرت داشته باشند، بلکه لازم است دیگر اساتید نیز از حریم ایدئولوژی اسلام دفاع کنند و وظیفه خود بدانند، گفت: می توان با بیان یک حدیث و یا یک آیه در این مبارزه فرهنگی حضور داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهید مطهری در تعلیم و تربیت جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز ما در معرض تهاجمات سنگین فرهنگی دشمن قرار دارند، بنابراین باید تا حد توان در تربیت دینی نسل جوان که در خطر بزرگی قرار دارند تلاش کرد.

وی علوم امروزی را غیردینی و در تضاد با دین خواند و ابراز داشت: در دوران شهید مطهری ما با ابزارهای مخربی چون ماهواره ها و فضای مجازی رو به رو نبودیم، وجود چنین ابزارهای مخرب تبلیغاتی که عامل دین ستیزی در نسل جوان است و در خصومت با اسلام عمل می کند وظیفه ما را دو چندان می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ایجاد گفتمان و کرسی‌های آزاد اندیشی در محیط‌های دانشگاهی در ترویج اسلام ناب محمدی، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به سؤالات نسل جوان لازم است با اخلاق و سعه صدر همراه باشد، فاصله گرفتن نسل جوان از انقلاب و بی تفاوتی نسبت به آن ناراحت کننده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ادامه داد: حضور پرشور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یک وظیفه و مسؤولیت همگانی است، این نظام حاصل خون هزاران شهید است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در انتخابات شوراها کسانی را باید انتخاب کرد که به فکر عمران و آبادی شهر باشند و آبروی تبریز را حفظ کنند، تصریح کرد: همچنین در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب فرد اصلح بر اساس معیارهای شناخت آن مهم و ارزشمند است، اساتید نیز در این زمینه باید دانشجویان را یاری کنند.

وی بیان داشت: این حضور ملت در عرصه های حساس کشور بود که سایه جنگ را از کشور دور کرد اما برخی مسؤولان اصرار دارند که آنها سایه جنگ را از کشور دور کردند، خداوند و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) حافظ این نظام است و جان فشانی رزمندگان اسلام بود که این کشور را حفظ و صیانت کرد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات