۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۹۵۰۷۸
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

تاریخ شفاهی و ناگفته‌های جنگ تحمیلی بازگو شود

حجت الاسلام انوری با تأکید بر این که باید تاریخ شفاهی و ناگفته‌های جنگ تحمیلی بازگو شود، گفت: باید نسل جوان و قشر دانشگاهی کشور بدانند که ملت ایران در چه شرایطی به دفاع از کیان مملکت پرداخت.
حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران دانشگاه تبریز با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده یادگاران آن دوران طلایی تاریخ کشور است، اظهار داشت: هنوز بسیاری از حقایق جنگ برای نسل جوان بازگو نشده است.

وی ادامه داد: باید نسل جوان و قشر دانشگاهی کشور بدانند که ملت ایران در چه شرایطی به دفاع از کیان مملکت پرداخت و در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور به دست مستکبران شرق و غرب بیفتد، جا دارد تاریخ شفاهی جنگ و ناگفته‌ها بازگو شود تا نسل جوان به پدران و مادران خود افتخار کنند.

حجت الاسلام انوری با بیان این‌که حوادثی مانند واقعه عاشورا، به علت انتقال دقیق و هدفمند پیام به نسل های آتی جریان‌ساز بوده است، گفت: تاریخ پرافتخار دوران هشت سال دفاع مقدس سراسر درس و عبرت برای آیندگان است، رزمندگان و ایثارگران آن دوران ثابت کردند که هرگونه عقب‌نشینی در مقابل دشمن متجاوز، محکوم به شکست است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز ادامه داد: جانبازان و ایثارگران، به دلیل آنکه بسیاری از صحنه ها را به چشم دیده و درک کرده اند، می‌توانند ناگفته‌ها و زاویه‌های پنهان دوران دفاع مقدس را به دانشجویان بیان کنند، اگر امروز از عزت و اقتدار و همچنین امنیت پایدار بهره‌مند هستیم، مرهون مجاهدت این عزیزان است.

همچنین حجت الاسلام سعید علیزاده، از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز در این مراسم با تأکید بر این‌که رسالت ایثارگران تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نشده است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با تغییر تاکتیک، جنگ فرهنگی و عقیدتی علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، بایستی به روشنگری و تبیین اهداف بدخواهان اسلام و تشیع پرداخت.

وی با اشاره به این‌که هدف امروز دشمنان استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوان ایرانی به ویژه قشر تحصیل‌کرده و دانشگاهی است، گفت: هدف دیگر دشمن اجرای توطئه نفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و علمی است، نفوذ در ساختارهای نظام دشمن را برای تحقق اهدافش یاری می کند.

حجت الاسلام علیزاده غفلت از رهنمودهای ولایت فقیه را عامل سقوط و انحراف در مسیر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان با علم به نقش مهم رهبر انقلاب اسلامی در تنویر افکار عمومی و افشاگری توطئه‌های استکبار؛ همواره به دنبال بدبینی مردم نسبت به نظام و رهبری بوده‌اند، غافل از این‌که پیوند امام و امت ناگسستنی است.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی تقدیر از ایثارگران و جانبازان را کمتر وظیفه مسؤولان دانست و اظهار داشت: همه وظیفه داریم در دفاع حق علیه باطل، حضوری مستمر داشته باشیم، اگر امروز رهبری بر حضور حداکثری در انتخابات تأکید دارند، باید برای ظهور مردم سالاری دینی همگان را دعوت به مشارکت کنیم./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات