۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۹۵۱۳۵
آیت الله سلیمانی:

مهدی‌یاوری؛ سبب نزول الطاف امام عصر بر کشور است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر التزام به مهدی‌یاوری داشته باشیم امام نیز لطف خود را بر ما دریغ نمی‌کند؛ چنانچه تاکنون لطف او بر سر نظام ما استوار بوده است.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در دیدار مهدی یاوران سیستان و بلوچستان که در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد گفت: این رابطه، یک جانبه نیست و در نظام زندگی هیچ رابطه یک جانبه‌ای وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در قرآن حتی ذات حق، خود را در مدیون به انسان توصیف می کند زیرا اگر هدایت ما را انجام ندهد نمی تواند ما را مواخذه کند از این رو رابطه ما و خدا هم دو طرفه است.

وی با بیان اینکه برخی دیون ما به خدا امتنان‌ آمیز است خاطرنشان کرد: ارسال پیامبران و اولیا و حفظ و نگهداری بقیه الله الاعظم منتی از جانب خدا بر ما است اما طلب ما از خدا هم می‌تواند باشد.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: وقتی بنا است رابطه ما با خدا که در برابر او عددی نیستیم دوطرفه باشد پس قطعا بین ما و امامان ما ارتباط طرفینی وجود دارد.

وی ارتباط مهدی‌ یاوران با امام عصر(عج) را یک ارتباط دو طرفه توصیف کرد و افزود: اگر شما تحت عنوان مهدی‌ یاوران افتخار یافته‌اید که امام را یاری کنید این یاری و یاوری یک جانبه نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر وجود التزام برای مهدی یاوران در برابر امام عنوان کرد: مفهوم التزام مهدی‌ یاوران آن است که در پیشگاه امام عصر وظایفی دارند؛ زمانی می‌توان ملازم امام بود که به عیوب خود اعتراف کنیم که یکی از این وجوهات نماز اول وقت است.

وی ادامه داد: معیار اسلام امامان معصوم هستند؛ اگر رفتار ما با آنان تطبیق نشود محب آنان نیستیم و به تکلیف دینی خود عمل نکرده‌ایم ولی اگر التزام داشته باشیم امام نیز لطف خود را بر ما دریغ نمی‌کند؛ چنانچه تاکنون لطف او بر سر نظام ما استوار بوده است؛ زیرا کشور، کشور او است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: امروز باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم؛ اگر رهبر انقلاب گاه و بیگاه به جمکران می‌روند برای مسالت به درگاه امام عصر(عج)است./83۱/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات