۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۹۵۱۵۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شهید مطهری الگویی ماندگار برای معلمان است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تجلیل از مقام معلمان شهید مطهری را الگویی ماندگار برای معلمان خواند و گفت: بر شاگردان واجب است که در هر مرحله و مقامی که قرار می گیرند حرمت استاد را حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، بعدازظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه رضوی خرم آباد با گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهید مطهری، گفت:  شهید مطهری اسوه و الگویی ماندگار برای معلمان است.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج اندیشه های شهید مطهری در جامعه به ویژه بین نسل جوان، افزود:  تفکر شهید مطهری شاخص و میزان بود و تفکرهای باطل و مادی گرا را با شجاعت و استدلال نقد می کرد.

تعالی جامعه در گرو تفکر معلم است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اساتید و معلمان در تربیت صحیح دانش آموزان، تولید علم و تقویت فرهنگ نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: تعالی جامعه در گرو تفکر معلم است.

وی در ادامه با اشاره به نقش معلم در تربیت دینی نسل جوان و نوجوان، بیان داشت: تربیت و هدایت دینی نسل نو خنثی کننده هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه به رابطه بین استاد و شاگرد پرداخت و گفت: شاگرد در هر موقعیتی باید احترام استاد را حفظ کند.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) در زمینه رابطه بین استاد و شاگرد، خاطرنشان کرد: طلاب باید در هر زمینه ای حرمت استاد را حفظ کنند و از تکریم اساتید هرگز غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در آیات و روایات فراوانی تکریم استاد از سوی شاگرد مورد تأکید فراوان قرار گرفته شده است، بیان کرد: شاگرد در هر مرحله ای از زندگی و رسیدن به مقامات علمی بالا همواره باید تواضع و فروتنی خود را حفظ و حرمت استاد را حفظ کند.

گفتنی است، در پایان این نشست با اهدا لوح تقدیری از اساتید مدرسه علمیه رضوی خرم آباد تجلیل شد و جوایزی نیز به طلاب برتر این مدرسه اهدا شد./9459/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات