۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۹۵۱۶۳
امام جمعه بجنورد:

فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات مصداق بارز دفاع از حریم ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون منشأ خدمات چشمگیری بوده است، گفت: فعالیت این ستاد مصداق بارز دفاع از حرم و حریم ولایت و اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات زمینه تکریم بیشتر اهل بیت(ع) و خدمت بهتر به زائران ائمه اطهار(ع) را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه جاذبه امام حسین(ع) منشأ این همه خدمات و برکات شده است، اضافه کرد: این‌ها همه نتیجه جاذبه حسینی است؛ زیرا اباعبدالله(ع) مغناطیسی است که دل‌ها را از راه‌های دور به‌سوی خود می‌کشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اکنون به برکت عشق حسینی و همت مؤمنان و عاشقان اهل بیت(ع) وضعیت زیارت حرم ائمه اطهار(ع) دگرگون شده و این مهم به‌صورت باشکوهی برگزار می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: اکنون راهپیمایی اربعین حسینی دشمن را کور و زمین‌گیر کرده و دشمنان نمی‌توانند این موضوع را حل کنند که چگونه عشق امام حسین(ع) عاشقانه و عارفانه میلیون‌ها دل را به همراه خود می‌برد.

وی با بیان اینکه پایگاه مکتب اهل بیت(ع) در دل‌های مردم بوده و تسخیرناپذیر است، تصریح کرد: پایگاه محبت اهل بیت(ع) در دل‌های عاشقان است و دشمنان نمی‌توانند نام و یاد ائمه(ع) را از دل‌ها محو کنند؛ زیرا این محبت صبغه الهی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، فعالیت در این زمینه را در راستای رشادت­ های مدافعان حرم دانست و اظهار کرد: کسانی که در جبهه مقاومت می‌جنگند هم مدافع حرم و هم مدافعان حریم هستند؛ زیرا خط انقلاب اسلامی جلوه‌ای از حریم اهل بیت است.

وی ادامه داد: کسانی که در سوریه و جاهای دیگر مقاومت می‌کنند نمی‌خواهند تنها گنبد و گلدسته را حفظ کنند بلکه قصد دارند خط اهل بیت(ع) و ولایت همچنان محکم و برقرار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فعالیت این ستاد مصداق بارز دفاع از حرم و حریم ولایت و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: کسانی که توفیق دفاع از حرم در جبهه نظامی را ندارند می­ توانند در جبهه اقتصادی مدافع حرم و حریم باشند که این ظرفیت از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات مهیا شده است.

وی با بیان اینکه همت بلند مردم ایران در زمینه بازسازی عتبات عالیات ستودنی است، خاطرنشان کرد: این ملت که پیش‌تر جوانان و جان خود را تقدیم اباعبدالله الحسین(ع) کرده، امروز در جبهه‌ای دیگر عاشقانه مال و دارایی خود را تقدیم امام حسین(ع) می‌کند تا زیارت ائمه اطهار(ع) باشکوه‌تر و پرشورتر انجام شود.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محمدی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی به‌عنوان مسؤول جدید امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی معرفی شد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات