۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۹۵۱۷۱

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

آغاز مرحله نام نویسی علاقه مندان برای شرکت در دوره آموزشی سفیران ولایت در هرمزگان، برگزاری کارگاه های آموزشی «نماز» و «مهدویت» در بندرعباس و اعزام طلاب اهل سنت هرمزگان به مسابقات کشوری قران در شیراز از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسبت یک هزار و چهارصدمین سال ولادت باسعادت امام زین العابدین(ع)، مرحله ثبت نام از جوانان نخبه مسجدی استان هرمزگان جهت شرکت در ششمین دوره آموزشی سفیران ولایت آغاز شد.

دوره آموزشی فرهنگی سفیران ولایت با هدف تربیت مبلغین جوان کنگره بین المللی امام سجاد (ع) ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان برگزار می شود.

همایش های آموزشی، کارگاه های تخصصی،  بازدید و تبادل نظر و تجربه از کانونهای برتر مساجد قم، دیدار با مراجع عظام تقلید، زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از برنامه های این دوره است.

سهمیه هر کانون برای شرکت در این دوره  2 نفر ( یک برادر و یک خواهر ) تعیین شده است.

مدیران کانون ها توجه داشته باشند افرادی را معرفی نمایند که دارای روابط عمومی بالا در بین جوانان و نوجوانان و مدارس، فن بیان، اهل مطالعه به خصوص صحیفه سجادیه و توانایی انتقال محتوای آموزشی را در طول سال به مخاطبین و اعضای کانونها داشته باشند.

حداقل سن 20 و حداکثر 34 سال و مدرک تحصیلی افراد شرکت کننده در دوره دیپلم و بالاتر باشد، برای حافظین کل قرآن و صحیفه سجادیه شرایط سنی و تحصیلی لحاظ نمی شود.

مهلت ثبت نام از تاریخ 12 اردیبهشت ماه مصادف با 5 شعبان ولادت امام سجاد(ع) الی1 تیرماه سال جاری تعیین شده است.

امام جماعت، مدیر، رابط ، مسؤول واحد خواهران و مربیان اوقات فراغت کانون ها و حافظان قرآن و ادعیه صحیفه سجادیه در اولویت ثبت نام هستند.

این دوره از ساعت 8 صبح دوشنبه 16 مرداد با حرکت از بندرعباس آغاز شده، در شهر مقدس قم ادامه می یابد و  شنبه21 مرداد با بازگشت به بندرعباس به پایان می رسد.

علاقه مندان جهت ثبت نام حضوری و کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و سایت این مرکز به نشانی http://www.sajjadeh.com/مراجعه کنند.

گفتنی است؛ دوره آموزشی سفیران ولایت از سلسله برنامه های کنگره ای بین المللی امام سجاد(ع) است که هر ساله با حضور ۴۰۰ جوان نخبه عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در شهر مقدس قم برگزار می شود.

کارگاه های آموزشی «نماز» و «مهدویت» در بندرعباس برگزار شد

کارگاه های آموزشی «نماز» و «مهدویت» ویژه ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد و مبلغین طرح هجرت و مستقر استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

این کارگاه ها به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با حضور بیش از 100 نفر در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی برگزار گردید.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه ها، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ارتقاء سطح دانش و آگاهی مبلغین در رابطه با موضوعات مهم فرهنگ مهدویت و نماز و پاسخگویی به شبهات مطرح شده در این حوزه ها را از اهداف این برنامه برشمرد.

در این کارگاه های دو روزه شرکت کنندگان با مباحثی همچون «شیوه های انتقال معارف مهدوی» و «شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» زیر نظر حجت الاسلام محمدرضا فوادیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت و حجت الاسلام فروتن از مرکز تخصصی نماز آشنا شدند.

علاوه بر برگزاری این کارگاه ها، نشست های بصیرت افزایی پیرامون موضوعات مهدویت و نماز طی هفته جاری در سطح برخی از مدارس، دانشگاه ها و مراکز نظامی استان هرمزگان نیز برگزار می شود.

اعزام طلاب اهل سنت هرمزگان به مسابقات کشوری قران در شیراز

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر کهورزاده معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان گفت: مسابقات کشوری قران‌کریم با حضور طلاب اهل سنت هرمزگان به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شد.

وی افزود: 20 نفر از طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان هرمزگان به مسابقات کشوری قرآن‌کریم به استان فارس اعزام شدند.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه مسابقات کشوری از تاریخ 12 تا 14 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت کنندگان در رشته های قرائت، ترتیل، تحقیق، مفاهیم، حفظ 10 جز، حفظ 15 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل با هم به رقابت خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام کهوری با اشاره به طلاب اعزام شده هرمزگانی به مسابقات کشوری بیان کرد: این 20 نفر برگزیدگان مسابقات استانی بهمن ماه در بندرعباس بودند.

وی با اشاره به تاثیر قرآن در تقویت وحدت و تعمیق باورهای اسلامی و معنوی گفت: قرآن یکی از بزرگترین اشتراکات میان شیعه و اهل سنت است که همواره آیات روحبخشش همگان را به حفظ وحدت و پرهیز از دودستگی فرمان داده است./851/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات