۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۹۵۲۱۳
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر تبریز:

تربیت طلاب انقلابی و متخلق به اخلاق نبوی وظیفه اساتید حوزه است

حجت الاسلام ناصری گفت: تربیت طلاب انقلابی و متخلق به اخلاق نبوی در قالب انسان‌های هدایت گر یک وظیفه مهم واساسی اساتید حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز در دیدار اساتید حوزه علمیه تبریز با آیت الله مجتهد شبستری در سالروز گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مطهری با اشاره به اهمیت تربیت طلاب و محصلان علوم دینی، اظهار داشت: تربیت طلاب انقلابی و متخلق به اخلاق نبوی در قالب انسان‌های هدایت گر یک وظیفه مهم واساسی است.

وی با بیان اینکه ترویج گفتمان حوزه انقلابی و اندیشه دینی در حوزه های علمیه یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: بنابراین لازم است اساتید نسبت به ترویج تفکر انقلابی در میان طلاب و حوزه های علمیه اهتمام بیشتری داشته باشند، تربیت طلبه انقلابی و ولایت‌مدار وظیفه اساتید حوزه علمیه است که باید بیشتر به این مسأله توجه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز با تأکید بر ترویج اندیشه انقلابی در جامعه، گفت: هر چه قدر گفتمان حوزه انقلابی در حوزه های علمیه ترویج یابد جامعه اسلامی نیز از حوزه های علمیه متأثر خواهد شد.

حجت الاسلام ناصری افزود: بنابراین حاکمیت تفکر انقلابی با ترویج این اندیشه در میان مردم از طرق روحانیت است، روحانیت و حوزه های علمیه حافظ انقلاب و چارچوب فکری آن هستند، این حوزه‌های علیمه بود که انقلاب را با کمک و پشتیبانی مردم پیروز کرد و امروز نیز باید از مرزهای آن صیانت و حفاظت کند.

وی ادامه داد: حقیقت این است که هر زمان که تفکر انقلابی در جامعه حاکم شد شاهد پیشرفت کشور بودیم و هر وقت از این اندیشه فاصله گرفتیم عقب ماندیم و دچار مشکل شدیم.

حجت الاسلام ناصری نقش تربیت طلاب در مدارس علمیه و حوزوی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: این مدارس نقش تربیت انسان‌هایی مقدس و هدایت گر را بر عهده دارند که با تدبیر و تلاش می توانند اساتید دینی برجسته‌ای تربیت و به دین اسلام معرفی کنند تا شاهد ارتقای سطح معنویت به تبع آن در جامعه باشیم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: این ورحانیت است که در این تهاجم فرهنگی در خط مقدم قرار دارند، دشمن به دنبال انحراف اندیشه نسل جوان از انقلاب و اسلام است، اساتید حوزه های علمیه در این میان باید با تلاش مضاعف در کنار تربیت طلاب عالم در این نبرد در برابر دشمن ایستادگی کنند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فعالیت روحاینت در تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابراز داشت: حضور مردم انگیزه فتنه افکنی دشمن و استکبار جهانی را از میان خواهد برداشت./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات