۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۲۳۶
حجت‌الاسلام مهرابی:

حوزه باید همگام با نیاز روز جامعه حرکت کند

حجت‌الاسلام مهرابی گفت: مدیریت در حوزه علمیه باید به تناسب شرایط امروز متغیر باشد چرا که امروز بحث جذب هم متفاوت است و طلاب جوان با نگاه امروزی و با سواد رسانه‌ای وارد حوزه می‌شوند.
حجت الاسلام مهرابی

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز در ارتباط با تحول در حوزه‌های علمیه گفت: در هر زمانی و فراروی هر نسلی توجه به متغیرهای حوزه‌های مختلف، امری ضروری است. به همین جهت حوزه‌های علمیه چون نقش راهبری و هدایتگری جامعه را دارند، قطعا باید متغیرهای تبلیغی به تناسب گروه هدف تغییر کند که در این جهت هم تغییر در حوزه‌های ساختاری و شکلی و هم تغییر در حوزه‌های محتوایی لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه شبهات کاملا متفاوت با شبهات گدشته است و برای رویارویی با شبهات جدید، ابزار و نگاه جدید لازم است تصریح کرد: حوزه‌های آموزشی در حوزه‌های علمیه باید نظام‌مندتر از گذشته و به‌روز شوند.

به عقیده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در حوزه منابع دروس حوزوی هم با نظر مراجع تقلید و علما و صاحبنظران می‌شود ورود پیدا کرد و آنچه که مبتلابه جامعه نیست، حذف کرد.

حجت‌الاسلام مهرابی معتقد است که مدیریت در حوزه علمیه باید به تناسب شرایط امروز متغیر باشد چرا که امروز بحث جذب هم متفاوت است و طلاب جوان با نگاه امروزی و با سواد رسانه‌ای وارد حوزه می‌شوند.

وی افزود: حوزه‌ها باید فضای آموزشی و مدیریتی متناسب و براساس ظرفیت‌های موجود امروز را دارا باشد./825/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات