۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۲۳۹
قالیباف:

اقلیتی خاص و عده ای فرصت طلب منابع کشور را غارت می‌کنند

قالیباف با انتقاد شدید از اقلیتی خاص در کشور، گفت: اقلیت ۴ درصدی با تاثیری که بر کشور گذاشته‌اند تنها به رشد خود کمک می‌کنند و نمی‌گذارند طبقات دیگر جامعه پیشرفت کنند.
همایش بزرگ حامیان دولت مردم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز سه‌شنبه 12 اردیبهشت در اجتماع هواداران خود در محل حوزه هنری تهران، گفت: واقعیات تلخ و شیرین در کشور زیاد است، واقعیات شیرین آن است که کشور ما یک کشور ثروتمندی است و تمام جهان به آن اذعان دارد. برای مثال در حوزه نفت و گاز ایران از نظر ذخایر در رتبه اول قرار دارد.

وی افزود:در حوزه منابع انسانی در بهترین وضعیت در جهان قرار داریم، امروز نیروی انسانی در کشور ایران از نظر رقابتی با تمام جهان مزیت بالاتری دارند. از نظر جغرافیایی نیز در کشوری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم همواره چهارفصل را تجربه کنیم.

قالیباف با تاکید بر استفاده ظرفیت های داخلی، عنوان داشت: وقتی ظرفیت های داخلی به درستی مدیریت نمی‌شوند، متاسفانه این مردم هستند که دچار ضرر می‌شوند و باید هزینه ناکارآمدی‌ها را پرداخت کنند.

قالیباف با یادآوری آرمان‌های انقلاب اسلامی، تاکید کرد: همه با هم در 12 فروردین سال 58 به انقلاب اسلامی که برآمده از محرومین بود رای دادیم، زیرا قرار بود مردم از آن به بعد در تمام امور تصمیم گیری کنند. متاسفانه امروز شاهد هستیم که ضریب نفوذ مردم در مسائل مهم روز به روز کمتر شده است.

قالیباف گفت: مردم در زمان دفاع مقدس تمام قد ایستادند و جنگ را مدیریت و فرماندهی کردند. اگر مردم نبودند ارتش و سپاه هم نمی‌توانستند کاری کنند.

وی دوران دفاع مقدس را یک دوران بی‌نظیر دانست و ابراز داشت: در زمان جنگ و در اوج محدودیت، توانستیم تمام وسایل مورد نیاز جبهه ها را تامین کنیم، تا جایی که در انتهای جنگ کشور ما صاحب موشک های دور برد شد.

وی با طرح پرسشی از دولت کنونی، گفت: سوال ما از دولتمردان این است که در کشوری با این سطح از ظرفیت چرا باید رکود حاکم باشد و بیکاری در بالاترین حد خود گریبان خانواده ها را بگیرد؟ امروز فاصله بین یک جوان با نشاط و فارف التحصیل تا تبدیل شدن به یک معتاد کارتن خواب، فاصله رسیدن به یک شغل در یک سال است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تاسف از رشد آمار طلاق، اظهار داشت: امروز همه آمارها نشان می دهد که ازدواج کاهش و طلاق رشد کرده است. آمارها نشان می‌دهد که اکثر ازدواج ها در همان سال های اول منجر به جدایی شده است.

وی تصریح کرد: امروز یک تعداد افراد فرصت طلب که به دنبال بیشترین منفعت از سرمایه ملی هستند، بدون اینکه بخواهند هیچ تلاشی کنند، با نفوذ و پارتی بازی و حتی تهدید و تطمیع منابع کشور را غارت می‌کنند.

شهردار تهران با ارائه آماری در خصوص قاچاق، بیان داشت: امروز بالای 25 میلیارد دلار قاچاق صورت می‌گیرد، چطور می‌شود که یک جلیقه انفجاری در کشور وارد نمی‌شود اما حجم بالایی از قاچاق وارد کشور می شود، این به این معناست که 4 درصد با نفوذ خود دست به این گونه اقدامات می زنند.

وی گفت: امروز در کشور در امر کشاورزی بیشترین ضرر عاید کشاورزان می شود، اما مواجه با این موضوع هستیم که مردم مجبور می شوند با دلال بازی یک عده، همان محصولات را با بالاترین قیمت بخرند.

قالیباف با درخواست از همه مردم برای مشارکت در انتخابات آتی، ابراز داشت: باید تلاش ما این باشد که سایه سنگین افراد ظالم را از کشور کنار بزنیم تا مردم ما از شکست و ضرر دور باشند.

وی تاکید کرد: در 29 اردیبهشت می خواهیم سیاست های منفعت طلبانه را کنار بزنیم و اجازه ندهیم که روند کنونی ادامه پیدا کند.

کاندیدای جبهه مردمی در انتخابات ریاست جمهوری، عنوان داشت: سوال اصلی اینجاست که چرا انقلاب اسلامی در آغاز این فرصت را فراهم کرد که امثال من که برآمده از فقر بودیم را به اینجایی که هستیم برساند، اما نکته غم‌بار این است که جوانانی که امروز در فقر هستند و دیگر امیدی به آینده ندارد.

قالیباف با انتقاد شدید از اقلیتی خاص در کشور، بیان داشت: اقلیت 4 درصدی با تاثیری که بر کشور گذاشته‌اند تنها به رشد خود کمک می‌کنند و
نمی‌گذارند طبقات دیگر جامعه  پیشرفت کنند.

وی یادآور شد: برخی از افراد حرف از تحول 100 روزه در اقتصاد می‌زنند، اما بعد از چهارسال می‌گویند که چه کسی قول داده در 100 روز کارها را درست کند؟

قالیباف در پایان، گفت: «دولت مردم» در کنار مردم و برای مردم خواهد بود و تلاش خواهد کرد که مشکلات را حل و فصل کند.  اگر مردم به صحنه اجرایی برگردند، قطعا زنگ‌های کارخانه‌ها دوباره به صدا در خواهند آمد و زمین های کشاورزی نیز روز به روز پربارتر خواهند شد. امید ما این است که به جای یک کشور وارداتی، تبدیل به یک کشور صادر کننده قوی شویم./856/پ
۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات