۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۹۵۲۶۴

دیدار رییس مرکز خدمات حوزه و استاندار کرمانشاه

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه و جمعی از مسؤولان این مرکز در سفر استانی به استان کرمانشاه با استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
ربانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسؤولان این مرکز در سفر استانی به کرمانشاه، صبح امروز با دکتر رازانی استاندار این استان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مردم کرمانشاه سابقه درخشانی در مقاومت در برابر دشمنان دارند و خدمت به این مردم فرصت بسیار ارزشمندی است.

رییس مرکز خدمات بیان کرد: مرکز خدمات تمامی طلاب برادر، خواهر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و سنی سراسر کشور را که شاغل در ارگان و یا سازمانی نباشند و به امور طلبگی مانند تحصیل، تبلیغ، تدریس و تحقیق می‌پردازند تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای این مجموعه را تشکیل دادند تا حداقل‌های حقوق شهروندی را برای روحانیون فراهم شود تا طلاب بتوانند با دغدغه کمتری به امور طلبگی بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در ماه‌های محرم و رمضان که ماه تبلیغ است، میزان جرائم در کشور کاهش چشمگیری پیدا می‌کند که نشان دهنده نقش ایمان و اعتقاد در کاهش جرائم است.

وی ادامه داد: روحانیان نقش ویژه‌ای در جامعه دارند، هر جا روحانی فعالی داریم آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و هر جا روحانی حضور ندارد آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهد بود.

رییس مرکز خدمات در ادامه به نقش روحانیون در استقلال کشور اشاره کرد و گفت: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و اگر مردم مؤمن باشند پای استقلال خود خواهند ایستاد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم باید روحانیتی فعال، دلسوز و خدمت‌گزار داشته باشیم.

در پایان رییس مرکز خدمات ضمن تشکر از همکاری‌های استانداری و ارگان‌های دولتی با مرکز خدمات، خواستار افزایش این همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های استانی در کاهش مشکلات طلاب و روحانیون استان شد.

همچنین دکتر رازانی استاندار کرمانشاه که تحصیل کرده رشته الهیات است ارتباط خود با قرآن و منابع دینی را توفیقی الهی دانست.

وی بیان کرد: روحانیان نقش مهمی در جامعه در گسترش فرهنگ دینی در جامعه دارند و مسئولیت مهمی را برعهده گرفته‌اند.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تأکید بر تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان کرمانشاه، اعلام کرد که تمام تلاش خود برای همکاری با مرکز خدمات انجام خواهد داد.

در پایان این جلسه احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان کرمانشاه توسط دکتر رازانی امضا شد./۸۷۲/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات