۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۹۵۲۷۱
امام جمعه هشترود:

تجلیل از معلمان، تکریم ارزش های بشری است

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به منزلت و جایگاه ارزشمند معلمان، گفت: تجلیل از معلمان در حقیقت تجلیل از صفات پاک انسانی و ارزشهای بشری است.
حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه هشترود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در سالروز معلم و گرامیداشت مقام شهید مطهری در دیدار جمعی از معلمان این شهرستان با اشاره به منزلت و مقام والای معلمان در نزد خداوند متعال، اظهار داشت: شغل معلمی شغلی مبارک، ارزشمند و متفاوت از دیگر مشاغل است.

وی با بیان اینکه معلمی به جهت ارزش و اهمیت آن از چنان جایگاهی برخوردار است که قابل ارزش گذاری نیست، افزود: کسی نمی تواند برای مقام معلم و کار ارزشمند آن در تربیت انسان‌های فرهیخته و عالم ارزش مادی تعیین کند، این به جهت منزلت مقام معلم در نزد خداوند متعال است.

امام جمعه هشترود تکریم معلمان را تکریم انبیاء الهی دانست و تصریح کرد: انبیاء الهی کار عظیم تربیت الهی بشر را آغاز کردند و این مسیر را گشودند تا معلمان معنای واقعی کلمه چراغ حیات بخش هدایت و دانایی در دل و جان انسان‌ها روشن کنند، ازاین رو مقام معلم را باید ارج نهاد که مربی انسان‌های برای خوب  شدن هستند.

وی تجلیل از مقام معلم را تجلیل از صفات پاک انسانی و ارزش‌های والای بشری دانست و گفت: معلم علم و داشته‌های خود را بدون ‌منّت و بی ‌توقع با شور و شوق به دیگران می آموزد، این معلم است که در دوران طلایی زندگی انسان نقشی بی بدیل، تاثیرگذار و تعیین کننده ایفا می کند و چهارچوب و شاکله شخصت انسان را شکل می دهد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه شخص معلم به جهت خلوص نیت و صفای باطن در ذهن و و قلب مردم جایگاهی والا دارد، ادامه داد: عظمت معلمان و ماندگاری آنها در ذهن و قلب مردم به جهت همین اخلاص در تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان مسیر سعادت انسان و دست یابی او به کمال را می گشایند و در تکامل بشریت بسیار تأثیر گذار عمل می کنند./۲۰۴/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات