۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۴۹۵۲۸۶
استاد حوزه علمیه خواهران:

انتخاب اصلح مهم ترین آموزه فرهنگ حسینی است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه انتخاب اصلح مهم ترین آموزه فرهنگ حسینی است، گفت: کسی که عاشورایی تربیت شده می داند تنها با انتخاب اصلح است که بساط حکومت یزیدیان زمان بر چیده می شود.
انتخاب اصلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه خواهران، شامگاه سه شنبه در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه انتخاب اصلح مهم ترین آموزه فرهنگ حسینی است، گفت: کسی که عاشورایی زندگی کرده و تربیت شده است می داند تنها با انتخاب اصلح است که اهداف قیام عاشورا محقق شده و بساط حکومت یزیدیان زمان بر چیده می شود.

وی با اشاره به شاخصه های فرهنگ حسینی و امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) تنها امامی هستند که در شش ماهگی از مادر متولد شده و با عنایت خاص خداوند توانستند فرهنگی را بنیان گذاری کنند که بستر ساز ظهور و نابود کننده حکومت های طاغوتی در روی زمین باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: کسی نیست که با شنیدن سرگذشت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بر ایشان اشک نریخته و این امام همام را به عنوان یک انسان وارسته مورد احترام قرار ندهد و این به دلیل اوج اخلاص و ولایتمداری امام حسین(ع) است و به همین دلیل است که تبعیت از امام حسین(ع) و فرهنگ حسینی می تواند ما را به انتخاب اصلح برساند.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با تأکید بر اینکه سبک زندگی حسینی تمام شاخصه های زندگی یک فرد مؤمن و مسلمان را در خود دارد، تصریح کرد: کسی که حسینی زندگی می کند و حسینی تربیت شده، تمام هست و نیست خود را در طبق اخلاص برای یک هدف والاتر قرار می دهد؛ بنابراین در عصر حاضر کسی که پیرو مکتب حسینی است نه تنها برای اعتلای شیعه و بستر سازی ظهور تلاش کرده بلکه تلاش برای اعتلای تمامی بشریت را الگوی خود قرار داده و هدف او هدایت جهانی ابنا بشر است.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری دیگر شاخصه زندگی حسینی است، گفت: کسی که مانند امام حسین(ع)ولایتمدار است برای این ولایتمداری همه چیز خود را هزینه می کند و حاضر نمی شود برای زندگی کوتاه و چند روزه دنیا تن به هر خفتی داده و با دشمن سازش کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای مقابله با بدعت ها در جامعه اسلامی قیام کردند، یادآور شد: پیرو امام حسین(ع) اجازه نمی دهد به بهانه مد و سایر امور واهی بدعت به امری عرفی در زندگی مردم تبدیل شود بلکه سعی می کند مردم را نسبت به بدعت ها آگاه کند و با انتخاب اصلح زمینه حذف بدعت و بازگشت به حقیقت اسلام را فراهم کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات