۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۴۹۵۲۹۴
حجت الاسلام فقیهی:

تقویت معارف الهی در انسان سبب مصون ماندن از انحرافات می شود

استاد حوزه گفت: هم و غم آیت الله مصباح بر این بود که معارف الهی و قرآنی به بهترین شکل به طلاب و دانش پژوهان تدریس و برای آنان تبیین شود.
مراسم بزرگداشت روز معلم با سخنراني آیت الله مصباح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد فقیهی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی  و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم و مقام استاد که در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات، جایگاه معلم و استاد را بسیار اثرگذار ازریابی کرد.

وی افزود: اگر کسی یک نفر را زنده کند انگار که همه انسان ها را زنده کرده است، مهم ترین کار در احیای انسان هدایت کردن او است؛ هدایت انسان سبب خارج شدن او از مسیر ضلالت و گمراهی می شود و انسان را د مسیر حق می آورد.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به آثار و خدمات آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: یکی از برکات وجودی ایشان کتاب های معارف است که تأثیر بسیار زیادی داشته است و انسان های بسیاری از آن استفاده کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: تشکیلات مؤسسه و مراکز برای این است که کتاب های معارفی خوانده شود، متأسفانه گاهی در برخی جاها انسان احساس می کند که این ها کنار رفته و مسائل دیگری جای آن را گرفته است.

وی ادامه داد: هم و غم آیت الله مصباح بر این بود که معارف الهی و قرآنی به بهترین شکل به طلاب و دانش پژوهان تدریس و برای آنان تبیین شود، کسانی که معارف را به خوبی خوانده اند یا انحرافی ندارند یا اگر باشد بسیار کم است.

حجت الاسلام فقیهی با بیان این که معارف الهی انسان مرده و غافل را زنده می کند، ابراز داشت: خوشبختانه روابط اساتید با آیت الله مصباح بسیار راحت و بدون دغدغه بوده است، استفاده نکردن از حضور اولیای الهی کفران نعمت بوده و بسیار خطرناک است.

وی عنوان کرد: انسان باید از حضور علما و اولیای الهی نهیت استفاده را انجام دهد و بیشترین بهره را ببرد، اگر انسان از این نعمت استفاده نکند دچار ضرر می شود، اگر انسان علمی دارد نباید احساس بی نیازی نسبت به علما و اولیای الهی کند بلکه باید در محضر آن ها در زمینه های گوناگون بهره ببرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات