۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۹۵۳۰۴
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

ترویج زندگی قرآنی تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی است

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي با بيان اينكه صحیفه سجادیه بهترین منبع آموزشی سبک زندگی اسلامی است، گفت: بهترین شیوه و الگوی زندگی، معارف اسلامی و دینی صحیفه سجادیه است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در آیین رونمایی از پوستر فراخوان مقالات همایش ملی «سجاده مهر» که در مسجد امام سجاد(ع) بجنورد برگزار شد، با تأكيد بر اينكه محور اين همايش سبك زندگي اسلامي در سيره امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: صحیفه سجادیه بهترین منبع آموزشی سبک زندگی اسلامی است.

وي افزود: تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی و الگوگيري از سيره و منش ائمه اطهار(ع) است كه عزتمندی و سعادت انسان را هم در دنيا هم در آخرت تضمين می‌کند.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي با بيان اينكه موضوع سبك زندگي اسلامي را رهبر معظم انقلاب مهرماه 91 در سفر به خراسان شمالی مطرح كردند، اضافه كرد: به بركت سفر و حضور تاريخي رهبر معظم انقلاب در اين استان و طرح سبك زندگي اسلامي نام خراسان شمالي در تمام كشور مطرح شد.

وي با اشاره به برگزاري همايش ملي سجاده مهر در استان، ادامه داد: تقارن برگزاری بحث پژوهشی فراخوان «سجاده مهر» در هزار و چهارصدمین سالگرد ولادت امام چهارم، حضرت زین‌العابدین(ع) بسيار فرخنده و ستودني است و اميدواريم به‌ عنوان يك حركت فرهنگي زمينه الگوگيري ما از سيره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام سجاد(ع) را فراهم كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي تصريح كرد: این کنگره با محوریت سبک زندگی اسلامی در سیره امام سجاد(ع) و باهدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام سجاد(ع) و جلب و جذب محققان و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش‌های جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصوم(ع) برگزار می‌شود که این موارد کاملاً پسندیده و ستودنی است.

گفتنی است، آیین اختتامیه همایش ملی «سجاده مهر» دوازدهم محرم امسال هم‌زمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) در بجنورد برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات