۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۹۵۳۱۰
معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی بنت الهدی خبر داد؛

آموزش طلاب خواهر غیر ایرانی در دوره های مطالعاتی شهید مطهری

معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی از آموزش حدود ۶۰۰ طلبه خواهر غیر ایرانی در دوره های مطالعاتی شهید مطهری این مرکز خبر داد.
شهید مطهری

صدیقه صدیق در حاشیه نمایشگاه «خانواده منتظر و خانواده منفعل» که در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی دایر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راه اندازی واحد سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در این مؤسسه اظهار داشت: این واحد حدود 10 سال است که در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برای آشنایی طلاب خواهر کشورهای مختلف جهان با آثار شهید مطهری تأسیس شده است.

معاون فرهنگی و تربیتی مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی افزود: شیوه کار در این واحد به صورت آسان به مشکل است که ما تا به امروز حدود 580 طلبه خواهر فعال دوره های مختلف ده گانه داشته ایم که عمدتا گواهی نامه مرحله نخست که مشتمل بر 11 پایه و نزدیک به هشتاد کتاب می شود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در طول دو یا سه سال کامل می شود، گفت: از آنجایی که بسیاری از طلاب خواهر ما امکان مراجعه حضوری به واحد اندیشه مطهر در مؤسسه را نداشتند و یا می خواستند در کشورهای خودشان نیز این دوره را ادامه دهند امکان مطالعه مجازی کتب شهید مطهری را با همکاری دانشگاه مجازی المصطفی فراهم کردیم.

صدیق تأکید کرد: این دوره که با عنوان «سیر برخط مطالعه کتب شهید مطهری» به کار خود ادامه می دهد با مطالعه معمولی چند تفاوت دارد؛ نخست این که بیشتر به صورت موضوع محور است که ما در دوره نخست موضوعاتی از جمله مقام زن، انسان بر آستان دین، حماسه حسینی و امثال آن را در سایت مؤسسه بارگذاری کردیم.

وی افزود: در دوره سیر برخط به دلیل انبوه کتب استاد مطهری و بعضا تکرارهایی که دیده می شود ما سعی کردیم که مباحث را به صورت تجمیع شده از چندکتاب ارائه دهیم که در مرحله نخست هشت محور کلیدی بارگذاری شده است و سؤالات آن نیز در ادامه بارگذاری می شود و در ادامه امتحان نیز گرفته شده و نمرات در صفحه شخصی طلاب نمایش داده می شود.

معاون فرهنگی و تربیتی مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه در مراحل بعدی پی دی اف و آثار صوتی شهید مطهری نیز در سایت بارگذاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم که همه نشست ها و کارگاه های گذشته در موضوع آثار ایشان و همچنین نمایشگاه بنیاد شهید مطهری و مسابقات مناسبتی را نیز در این سایت بارگذاری کنیم.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل اینکه این دوره به صورت آزمایشی آغاز شده در حال حاضر تنها در بین طلاب مؤسسه بنت الهدی راه اندازی شده است و به زودی این امکان را برای طلاب داخل و خارج کشور در سایر مراکز المصطفی نیز فراهم خواهیم کرد./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات