۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۳۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

۱۳۶۰ روستای پرجمعیت آذربایجان‌شرقی روحانی ندارند

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که ۱۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان فاقد روحانی هستند، گفت: تعداد روحانیان مستقر در روستاهای استان غیر قابل مقایسه با گستره وسیع آذربایجان‌شرقی و روستاهای متعدد در مناطق مختلف است.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این‌که رسالت اصلی سازمان ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی است، اظهار داشت: روحانیت محوریت اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌ها را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر این‌که هنوز پوشش حداکثری تبلیغی در سراسر استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای پرجمعیت استان فاقد روحانی مستقر هستند، در حقیقت این روستاها از سوی روحانیان آبادی‌های همجوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند، با این حال باید چاره‌ای برای حضور دائمی روحانیان و مبلغان حوزوی در این مناطق اندیشیده شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که تعداد روحانیان مستقر در روستاهای استان غیر قابل مقایسه با گستره وسیع آذربایجان‌شرقی و روستاهای متعدد در مناطق مختلف است، گفت: هم‌اکنون ۸۱ روحانی مستقر در روستاهای استان فعالیت دارند که قرار است تا پایان سال ۱۱۴ روحانی مستقر در آذربایجان‌شرقی فعال شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 1360 روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان فاقد روحانی هستند، تصریح کرد: البته روحانیانی به صورت موقت در برخی روستاها حضور یافته و گاهی در خانه اهالی روستا اسکان می‌یابند که این مسأله برای اسکان چند روزه امکان ندارد.

وی با بیان این‌که تعداد خانه‌های عالم روستایی در استان که به صورت مشارکتی و با همکاری استانداری و اهالی خود روستاها احداث شده است، بسیار کم است، یادآور شد: پیشنهاد می کنیم در جوار مساجد اماکنی برای استقرار موقت روحانیان در روستاها احداث شود تا مشکلی برای حضور چند روزه مبلغان در آن مناطق نداشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه با تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) در استان، اظهار داشت: برای نخستین بار ۲۰ مسجد محوری برنامه‌هایی با موضوع «انقلاب اسلامی زمینه‌ساز مهدویت و ظهور» در سراسر استان برگزار می کنند.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی در قبال تهاجم فرهنگی دشمن مسؤول است، افزود: افزایش دوبرابری بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال جاری، اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه مدارس صدرا، راه‌اندازی ادارات تبلیغات اسلامی در شهرهای هریس، اسکو، بناب و هریس، تأسیس ۹۰ خانه قرآن، مشارکت در چاپ و نشر قرآن و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله اقدامات صورت گرفته است./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات