۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۹۵۳۲۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تعلیم و تربیت معلم باید با صبغه الهی همراه باشد

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین و تأثیرگذارترین نقش را معلمان و آموزگارانی ایفا می ‌کنند که خدایی و الهی باشند و تعلیم و تربیتشان با صبغه الهی همراه شده باشد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع معلمان و دانش آموزان مدرسه علامه طباطبایی شهرکرد، با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهید آیت ‌الله مطهری، مهمترین ویژگی ایشان را، معلم بودن همراه با استقلال و ایستادگی بر روی اسلام و تلاش بی ‌وقفه برای ترویج اسلام و خدایی کردن جامعه و فضاهای آموزشی دانست و گفت: روز معلم تنها در یک روز خلاصه نمی ‌شود بلکه همه‌ روزها روز معلم است چراکه بشریت هر چه دارد در سایه تعلیم و تعلم و نقش ‌آفرینی معلم است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه بیشترین و تأثیرگذارترین نقش را معلمان و آموزگارانی ایفا می ‌کنند که خدایی و الهی باشند و تعلیم و تربیتشان با صبغه الهی همراه شده باشد، افزود: اول معلم عالم هستی خدای متعال است که نخستین فرمان و آموزش خواندن را به پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) بهترین خلق عالم آموزش می ‌دهد و بعد از آن‌که این مقام از ساحت قدسی خدای متعال به عالم ملک تنزل داده می شود، رسالت سنگین تعلیم و تعلّم بر دوش آموزگاران و معلمان قرار می ‌گیرد.

امام‌جمعه شهرکرد، فراموش شدن اصل و متن در آموزش و مبتلا شدن به حواشی را یکی از اشکالات مهم در سیستم تعلیم و تربیت دانست و گفت: سرگرم شدن بیش از اندازه به فرمولهای علمی و قوانین علمی و آن چه در کتاب های درسی آمده و معلمان به دانش آموزان تعلیم می‌ دهند از حواشی هستند که دانش آموز را به آن ها سرگرم می کند که سرانجامش غفلت است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: آن چه در نظام آموزش و پرورش باید اصل باشد، عبارت است از آن که «هر چه می ‌آموزید رنگ خدایی داشته باشد»؛ بنابراین مراقب باشید این اصل در علم آموزی شما گم نشود.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: ان‌شاءاللَّه هیچ گاه معلمی که بخواهد شما را به حاشیه ها سرگرم کند نصیب‌تان نشود اما اگر خدایی نخواسته روزی در محضر چنین معلمی قررار گرفتید که شما را به حاشیه سرگرم کرد و از متن باز داشت، خودت را دریاب و متن و ریشه معارف اسلامی را جستجو کن و خود را به خدا گره بزن.

وی با اشاره به اینکه متن، ریشه و اساس تعلیم و تربیت آن است که دانش آموز هر آن چه را که از معلم خود می ‌‌آموزد، ارتباط آن را با خالق و آفریننده جهان پیدا کند و بلافاصله آموخته خود را به خالق هستی خدای متعال گره بزند، تأکید کرد: شهید مطهری فلسفه دینی، معرفتی و الهی به جامعه عرضه کرد؛ بنابراین امروز معلمان ما باید ادامه‌ دهنده راه شهید مطهری باشند و تمام تلاش‌شان را برای تعلیم و حاکم کردن متن اسلام در عمق و جان دانش آموزان به کار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به این دلیل بی نظیر است که اسلام و ارزشهای اسلامی را به صحنه آورد و آمریکا و مستکبران را رانده و طواغیت را سرجای خود نشانده و بشریت را به اسلام متوجه کرده است که باید با نگاه توحیدی و ایمانی روز به روز از این انقلاب صیانت و پاسداری کرد.

امام جمعه شهرکرد در پایان انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب بی نظیر در جهان دانست و گفت: این انقلاب حاصل بر زمین ریخته شدن خون انسان‌های بزرگی چون شهید مطهری و خون ۱۷ هزار شهید ترور و هزاران هزار شهید دیگر و رشادت مردی و ایثارگری جانبازان و ایثارگرانی است که از تمام هستی و سرمایه خود گذشتند و این انقلاب را که یک کار بی نظیر است شکل دادند./202/9457/ب1

ارسال نظرات