۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۳۳۹
مسئول دفتر نمايندگي بعثه رهبري در كربلا:

آموزش جايگاه مهمي در سفر زيارتي دارد

حجت الاسلام بهجتي در جمع روحانيان و مداحان كاروان‌ها از اعتقادات، اخلاقيات، معارف و احكام به عنوان مسائلي كه بايد به زائران آموزش داده شود، یاد کرد.
بهجتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، گردهمايي روحانيان و مداحان كاروان هاي اعزامي به كربلا در بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد.

در اين گردهمايي حجت الاسلام بهجتي، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به حديثي درباره ويژگي هاي مومن گفت: ورع در خلوت، صدقه در حال تنگدستي، صبر در مصيبت، حلم در غضب و صدق در خوف از جمله ويژگي هاي يك مؤمن است.

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با ذكر اينكه انسان مؤمن اهل صبر است، افزود: انسان مؤمن بسياري از مصيبت ها را وسيله امتحان مي داند و صبر مي كند و موقع غضب خود را كنترل كرده و اين كارها را براي خدا انجام مي دهد.

حجت الاسلام بهجتي با اشاره به لزوم پيشه كردن صداقت در زندگي افزود: انسان معمولا به دليل جلب منفعت و دفع ضرر وادار به دروغ گويي مي شود؛ يك انسان مؤمن در حال ترس و نترسيدن صداقت دارد؛ انسان مؤمن دچار دروغگويي نمي شود.

وي عنوان كرد: همه ما در اين سفر معنوي براي آموزش آمده ايم و زائر نياز به آموزش همه جانبه دارد؛ اعتقادات، اخلاقيات، معارف و احكام از جمله مسائلي است كه بايد به زائران آموزش داده شود./۱۳۳۰/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات