۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۹۵۳۷۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

رابطه بین معلم و دانش آموز باید رابطه‌ای دوستانه باشد

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه رابطه بین معلم و دانش آموز باید رابطه دوستانه باشد، گفت: معلم باید برای رفع مشکلات دانش آموز خود وقت بگذارد؛ همان گونه که برای فرزندان خود وقت می‌گذارد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان سیستان و بلوچستان که در آمفی تئاتر اداره کل آمزش و پرورش استان برگزار شد گفت: دین اسلام برای عرصه معلمی اهمیت فراوانی قائل است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: مطابق آموزه‌های اسلام، معلم نمونه کسی است که بتواند در کلاس بستر رشد را فراهم‌ کند؛ زمانی که در کلاس بستر رشد مهیا شود رابطه دو طرفه برای رشد ایجاد می‌شود اما اگر رابطه معلم و دانش‌آموز یک طرفه باشد بستر رشد فراهم نمی‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات قرآن درباره علم و علم آموزی افزود: قرآن به ما حقیقت را می گوید؛ ما در هر مقامی که هستیم باید به قرآن وصل شویم تا ماندگار شویم اگر ما وصل نشویم همه چیز را از دست خواهیم داد و با قرآن بیگانه می‌شویم.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه رابطه بین معلم و دانش آموز باید رابطه دوستانه باشد یاد آور شد: معلم باید برای رفع مشکلات دانش آموز خود وقت بگذارد؛ همان گونه که برای فرزندان خود وقت می گذارد.

وی در مورد مقام معلم ابراز داشت: معلمان در تمام دنیا برای ما قابل احترام هستند و مقام بالایی دارند اما معلم باید این مقام و عزت را حفظ کند زیرا رفتار و اخلاق معلم می‌تواند برای نگه داشتن این مقام مفید باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: تشکر ما از معلمان وظیفه و تکلیف شرعی ما است و تشکر معلم از خودش وظیفه آموزشی او است./202/831/ب1

ارسال نظرات