۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۹۵۴۵۸
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

وقف ضامن حیات جامعه است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان وقف را ضامن حیات جامعه دانست و گفت: فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ وقف ضرورتی انکارناپذیر برای رفع مشکلات در عرصه های گوناگون است.
وقف

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه بیان داشت: با فرهنگ سازی می توان گامهای مؤثری در برطرف سازی این مشکلات برداشته شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان وقف را از افتخارات دين اسلام عنوان کرد و گفت: ترويج نهاد وقف در اسلام به منظور برطرف کردن نيازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامي است.

وی با بیان اینکه وقف در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به شدت احساس می شود، افزود: مبلغان و دستگاه های فرهنگی با هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه می توانند در رفع این مشکلات نقش آفرین باشند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۰ وقف جدید در حوزه‌های مختلف ازجمله ساخت مساجد توسط خیرین و واقفان استان در سامانه به ثبت رسیده است، با توجه به به شرایط و امکانات پیش بینی می شود در سال جاری 100 وقف جدید ثبت شود.

وی با بیان اینکه نیاز وقف به شدت در حوزه های علمیه، تهیه جهیزیه و کمک به ایتام احساس می شود، عنوان داشت: امید است این مشکلات مورد توجه بیشتر واقفان قرار گیرد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه وقف بر اساس نیت واقفان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: امید است با هدایت نیت واقفان به سمت نیازها از ظرفیت موجود در استان در جهت برطرف سازی مشکلات گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه فقر عامل بسياري از مفاسد اجتماعي و اخلاقي است، یادآور شد: نهادینه سازی و ترویج فرهنگ وقف زمینه ‏ساز پيشرفت و تعالي جامعه است./945۹/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات