۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۹۵۴۵۹
آیت الله علم الهدی:

فعالیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای گفتمان انقلاب باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مشکلات اقتصادی باید حل شوند و اگر این اتفاق نیفتد ما نمی توانیم الگوی موفقیت اقتصادی را به دنیا نشان دهیم اما این مسائل اصالت ندارد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در دیدار با فعالان مردمی اجتماع عظيم منتظران نیمه شعبان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تقدیر از کیفیت قابل توجه مراسم بزرگداشت سالروز ولادت امام زمان(عج)، اظهار کرد: برنامه راهپیمایی روز نیمه شعبان در سال گذشته آن قدر جالب بود که مردم از سرودخوانی ها استقبال زیادی کردند و برای تثبیت این موفقیت باید عوامل آن را برای این مراسم به صورت تضمینی ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تمرکز جشن های مردمی نیمه شعبان در دو جریان «اجتماع منتظران نیمه شعبان» و «بزرگداشت دهه مهدویت»، تأکید کرد: پراکندگی و تشتت کار هم نیرو و انرژی ببشتری مصرف می کند و هم بازدهی کمتری دارد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: گاهی ظرفیت هایی به وجود می آید که اگر کار را در همان ظرفیت انجام دادید، بهره برداری تان چند برابر می شود. در نیمه شعبان هم دو ظرفیت برای ما وجود دارد؛ یکی از آن ها اجرای مراسم دهه مهدویت است و دیگری راهپیمایی منتظران نیمه شعبان. تمام برنامه ها باید در این دو ظرفیت پیاده سازی شود تا بازده حداکثری داشته باشد.

وی افزود: با وجود این که ظهور امام زمان(عج) به اراده الهی صورت می پذیرد و علم آن در اختیار خداست، تقریب فرج و ظهور به عملکرد ما بستگی دارد. در واقع در علم خدا این گونه گذشته است که ما چه زمانی وسایل این اتفاق را فراهم خواهیم کرد. به بیان مرحوم شیخ طوسی «و غیبته منا» یعنی غیبت ایشان به ما مربوط است.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: قدمی که شیعه در جهت تعجیل فرج امام زمان(عج) برداشته، انقلاب اسلامی است که مردم برای تحقق آن شهید داده اند و تنها اقدامی است که برای تقریب ظهور امام زمان(عج) صورت گرفته است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اهمیت برهه کنونی عمر انقلاب اسلامی یادآور شد: عمر انقلاب اسلامی امروز به نقطه حساسی رسیده است که گفتمان های موجود در آن در حال تمایز است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همه گفتمان ها برای سقوط نظام شاهنشاهی تلاش کردند و از فردای پیروزی انقلاب، جدایی بین آن ها آغاز شد و هرچه پیش می رویم این تصفیه و تزکیه بیشتر در حال وقوع است.

وی اظهار کرد: این که فقط یک جریان بخواهد نان و آب و پوشاک و خیابان مردم را سازماندهی کند با جریانی که می خواهد تمام شئون زندگی مردم را در راستای پویایی انقلاب و سیر به سمت ظهور تنظیم کند، در حال جدایی از یکدیگر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ا گفت: تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حال بحث برای اقتصاد و معیشت هستند و یکی از آن ها نمی گوید که هدف از این انقلاب چه بوده است.

آیت الله علم الهدی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود تأکید دارند که انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی کامل نرسیده است و ما کماکان در مسیر این پیروزی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی باید حل شوند و اگر این اتفاق نیفتد ما نمی توانیم الگوی موفقیت اقتصادی را به دنیا نشان دهیم اما این مسائل اصالت ندارد. یعنی اگر گفتمان انقلابی را در نهادینه نکنیم، افرادی که اصالت را به مسائل اقتصادی می دهند روی کار می آیند./820/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات