۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۵۴۶۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

آشنا کردن جامعه با فرهنگ وقف یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه باید مردم جامعه را با فرهنگ وقف آشنا کرد، گفت: مردم بابد بدانند که اگر مال خود را وقف و یا انفاق می کنند اگر چه صورت ظاهری آن مال دیگر در نزد آنها نیست اما صورت باطنی آن در پیشگاه خداوند متعال حاضر است و ذخیره نیک اخروی را برای صاحب خود دربردارد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین عصر امروز در مراسم تجلیل از نخبگان دانش آموزی که در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف در فرهنگ دینی و روایی گفت: وقف کردن مال، یکی از سنت های خوب در دین ما است که موجب می شود آن مال برای انسان از نظر معنوی ماندگار و جاوید شود.

وی در ادامه با اشاره به نیت خدایی انسان در وقف کردن اموال افزود: انسان با وقف کردن مالش به آن برکت و رونق می‌بخشد و بهره‌های مادی و معنوی فراوانی از این راه برای او حاصل می‌شود اما نکته مهم این است که انسان در این مسیر فقط نیت الهی داشته باشد و جهت خودنمایی به کار خود ندهد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره وقف کردن و انفاق مال اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید هرگز انسان به نیکی و خیر نمی‌رسد مگر اینکه از آنچه که دوست دارد در راه خدا انفاق کند و این انفاق مال بستگی به درجه ایمان افراد دارد هر قدر آدمی از نظر ایمانی و تقوا بالا و برتر باشد انفاق او هم بیشتر و نیکوتر خواهد بود.

وی در ادامه صدقه دادن به محرومان و نیازمندان را هم از مصادیق وقف دانست و تاکید کرد: انسان با دادن صدقه در راه خداوند متعال به زندگی خود و صدقه گیرندگان رونق و برکت می دهد امام علی(ع) در حکمتی از نهج البلاغه صدقه را راه تجارت با خداوند می داند و می فرماید ای مردم هر زمان که تهیدست شدید با دادن صدقه در راه خداوند با او تجارت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه باید مردم جامعه را با فرهنگ وقف آشنا کرد؛ تصریح کرد: مردم بابد بدانند که اگر مال خود را وقف و یا انفاق می‌کنند اگر چه صورت ظاهری آن مال دیگر در نزد آنها نیست اما صورت باطنی آن در پیشگاه خداوند متعال حاضر است و ذخیره نیک اخروی را برای صاحب خود دربردارد.

وی در پایان گفت: لازم است نسل جوان که جزو ارکان اصلی جامعه دینی و اسلامی هستند و مقدرات کشور ما پس از این در اختیار آنها قرار می‌گیرد با این سنت حسنه آشنا شوند و از ارزش معنوی آن خود را بهره‌مند سازند انسان هر چقدر که بتواند از این امور برای خود زاد و توشه معنوی جمع آوری کند در قیامت سعادتمند و رستگار خواهد بود./873/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات