۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۵۴۶۸
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

شهید مطهری بهترین الگوی علمی و عملی برای همه معلمان است

حجت‌الاسلام والمسلمين یعقوبی گفت: شهيد مطهري معلم نمونه‌­ای است و بهترین الگوي عملي و علمي براي تمام معلمان و فرهنگیان محسوب می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از فرهنگیان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، با اشاره به جايگاه رفيع مقام معلم، گفت: در ستايش مقام و منزلت معلم همين بس كه خداوند متعال خود را معلم خوانده و پيامبر اكرم(ص) هم به‌عنوان معلم مبعوث شده است.

وي با گرامیداشت هفته معلم، شهید مطهری را يك معلم الگو و موفق دانست و افزود: کتاب‌های شهيد مطهري بسيار مفيد و ارزشمند است و معلمان و دانش آموزان می‌توانند با مطالعه اين کتاب‌ها با افكار و اندیشه‌های اين معلم شهيد آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي با اشاره به فرموده امام خميني (ره) كه همه تألیفات شهید مطهری را خوانده‌ام و هیچ نقص و عیبی در آن‌ها ندیدم، اضافه كرد: کتاب‌های شهيد مطهري مورد تأييد امام خميني(ره) هم بود؛ ازاین‌رو باید معلمان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانش آموزان به مطالعه اين کتاب‌ها و تعميق در مفاهيم آنها پرداخته و با اندیشه‌های شهید مطهری انس بگيرند.

وي ادامه داد: شهيد مطهري معلم نمونه‌ای است و بهترین الگوي عملي و علمي براي تمام معلمان فرهنگيان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل بايد کتاب‌های اين شهيد گران‌قدر به‌عنوان دستاوردي غني و عظيم مورد استفاده فرهنگيان قرار گيرد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي تصريح كرد: بايد معلمان شخصيت شهيد مطهري را در تعليم و تربيت الگو قرار دهند تا روحیه اين معلم و شخصيت بزرگ در بین دانش آموزان ترویج یابد.

وي خاطرنشان كرد: معلم مظهر علم و دانش است كه در راه اعتلاي علم از هيچ كوششي دريغ نمی‌کند و پیشرفت‌های جامعه بشري مرهون تربيت و آموزش مؤثر معلمان فرهيخته و انسان‌ساز است.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي با بيان اينكه معلمان رسالت خطيري در مسير توسعه و بالندگي كشور بر عهده دارند، اظهار داشت: بايد در راستای حفظ كرامت معلم تلاش كنيم.

وي افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری فرصت مناسبي است تا همگان مراتب سپاس و قدرشناسی خود را تقدیم معلمانی کنند که نقش بی‌بدیلی در توسعه و پیشرفت کشور ايفا می‌کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات