۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۹۵۴۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مدارس معارف صدرا باید در نظام آموزشی نقش رهبری ایفا کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در نظام آموزشی کشور نقش رهبری و پیشرویی را ایفا کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در بازدید از مدارس معارف و علوم اسلامی صدرای بجنورد که به مناسبت هفته معلم صورت گرفت، با قدردانی از زحمات مسؤولان این مدارس، اظهار کرد: باید مدارس معارف صدرا در نظام آموزشی، نقش رهبری را ایفا کنند.

وی ادامه داد: ضروری است مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در میان مدارس به لحاظ آموزشی الگو باشند تا در این عرصه به‌صورت ویژه چراغ راه هدایت برای تربیت نسل آینده باشند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه به گرامیداشت مقام شامخ معلم، افزود: نخستین معلمان جامعه اسلامی، وجود مبارک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود که سیره و روش آن بزرگواران همیشه و همواره چراغ راه و هدایت‌کننده جوامع بشری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهید مطهری یکی از دانش‌آموختگان برجسته این مکتب بود، خاطرنشان کرد: شهید مطهری مصداق معلمی دلسوز و آگاه به آموزه‌های دینی و اسلامی بود که با توجه به مسائل روز و اقتضای زمان، دغدغه‌مند عمل می‌کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به انتخاب روز معلم از جانب حضرت امام خمینی(ره)، ادامه داد: فلسفه انتخاب روز معلم از سوی امام راحل این بود که به جامعه آموزشی بفهماند در نظام آموزشی، آموزشی مهم است که به غیر از تعالیم علمی، همچون شهید مطهری در عرصه‌های مختلف روشنفکری کند و بین آموزش‌های حیوانی و انسانی تمایز قائل شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید شخصیت فرهنگی، علمی و سیاسی علامه شهید مطهری به‌ عنوان الگو و اسوه برای نسل جوان تبیین و شناسانده شود، افزود: شهید مطهری شخصیت بزرگی بود که با نشر ایده‌های اسلامی کمک بزرگی به انقلاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری در اوایل انقلاب با طرح مباحث و ایده‌ها و شفاف‌سازی مکتب اسلام، جلوی انحرافات را گرفت.

حجت‌الاسلام خادمی یادآور شد: سخنرانی‌های شهید مطهری، همراهی با امام راحل و شاگردی در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله صدوقی، مرعشی، بروجردی و طباطبایی و در مقطعی در نزد امام خمینی (ره)، شخصیت برجسته وی را به نسل انقلاب معرفی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از معلمان و دانش‌آموزان خواست با مطالعه آثار شهید مطهری با اندیشه‌های او آشنا شوند و این شهید بزرگوار را در زندگی خود سرمشق قرار دهند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات