۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۵۵۵۳
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

شکر نعمت طلبگی خوب درس خواندن است

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه طلاب باید مردم را به خیر و خوبی دعوت کنند، گفت: طلاب برای شکر نعمت خدا، خوب درس بخوانند.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ربانی در همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان کرمانشاه، ضمن تبریک روز معلم به اساتید این مدرسه گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات که با عنایت خداوند و به امر مقام معظم رهبری اجرا می‌شود با این هدف است که طلاب برای پرداختن به امور طلبگی دغدغه کمتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: خداوند به ما لطف کرد که در رشته طلبگی ورود کرده و آن را انتخاب کنیم، و باید خداوند را شاکر باشیم که وارد این عرصه شده‌ایم.
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خلقت انسان برای عبودیت است تا به این طریق به کمال برسد، گفت: ما به عنوان یک طلبه وظیفه داریم که دست مردم را بگیریم و آنان را به حیات معنوی و دین اسلام دعوت کنیم.
وی با بیان اینکه طلبگی یعنی اینکه داعی مردم به حیات طیبه و معنوی باشیم، گفت: موضوع علم طلبی سعادت و انسانیت انسان است؛ این سخن نشان می‌دهد که انسانیت ما به ظاهر نباید باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: بی شک شرافت طلبی و سرباز حضرت ولیعصر(عج) بودن، دارای ارزشی بسیار والا نسبت به تحصیل در سایر علوم است، البته به شرطی که لزوم طلبگی و زی طلبگی به معنای واقعی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم دعوت کننده انسان‌ها به خوبی‌ها باشیم، باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم، تأکید کرد: شکر بسیار در زندگی انسان بسیار مهم است و این امر نشانه شخصیت ماست؛ ما عمدتاً گاه این صفت را داریم که لسان شکر را کمتر داریم ولی زبانمان زود به نواقص و ایرادها باز می‌شود.
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر در پایان گفت: برای یک طلبه بعد از شکر، درس خواندن بسیار مهم و حیاتی است؛ اگر می‌خواهیم شاکر باشیم پس خوب درس بخوانید؛ ما نیاز داریم که خوب درس بخوانیم، زیرا نخواندنی‌های ما بیشتر از خواندنی‌های ما هستند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ربانی از طلاب ممتاز این مدرسه تقدیر کرد./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات