۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۹۵۵۹۲
امام جمعه بستان آباد:

تبلیغ انتخاباتی نباید با دست اندازی در بیت المال همراه باشد

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر رعایت اخلاق در انتخابات، گفت: تبلیغات انتخابات نباید با دست اندازی در بیت المال همراه باشد.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: انتخابات عرصه امتحان سرنوشت سازی است که وظیفه و مسؤولیت شرعی هر مسلمان، حضور پرشور و انتخاب آگاهانه در آن است.

وی با بیان اینکه در کنار این حضور آنچه اهمیت بالایی دارد همین انتخاب دقیق و صحیح است که لازمه آن حفظ بصیرت و انتخاب آگاهانه است، گفت: باید با توجه به ملاک‌های اصلح کسانی را انتخاب کنیم که به فکر انقلاب، کشور و رفع مشکلات مردم و کشور باشند.

امام جمعه بستان آباد با تأکید بر انتخاب دقیق و صحیح، خاطرنشان کرد: ما همه در برابر انتخاب و رأی خود در پیشگاه خداوند متعال و مردم مسؤول هستیم، این امر وظیفه ما را دو چندان می کند تا در انتخاب و تشخیص فرد اصلح با دقت و توجه بالایی کاندیداها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نباید به خاطر مسائل حزبی و منافع شخصی و یا اینکه در قبال پول و وعده هایی واهی در پای صندوق رأی حاضر شد و انتخابی کرد که بر پایه توجه به آینده کشور نباشد، تصریح کرد: در روز قیامت از تک تک رأی‌هایی که در آن مسؤولان را برگزیده ایم از ما سؤال خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی با انتقاد از بنرهایی که با پول بیت المال در تبلیغ کاندیداها نصب می شود، گفت: این کار دست اندازی به بیت المال است و مردم توجه به این امور را داشته باشند، این نوع مسائل نیز می تواند یک ملاک مهم در شناخت کاندیداها و صداقت آنها در وعده هایشان باشد.

وی با اشاره به اهمیت حضور ملت در پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: حضور در انتخابات بی شک کشور را در برابر نا امنی‌ها، دشمنی‌ها و فتنه ها بیمه خواهد کرد؛ هر چه حضور مردم پر شورتر باشد دشمن بیشتر احساس عجز و ناتوانی در برابر ملت ایران خواهد کرد.

امام جمعه بستان آباد در پایان با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی در دوران تبلیغات‌، ابراز داشت: نباید طوری باشد که مقدسات مورد توهین یک عده قدرت طلب به جهت به دست آوردن جایگاه سیاسی در کشور باشد، کسب مسؤولیت و جایگاه سیاسی باید برای خدمت باشد./854/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات