۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۴۹۵۵۹۴
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

رییس جمهور آینده باید پاکدست و ساده زیست باشد

حجت الاسلام محمدی شاهرودی گفت: ییس جمهور باید امانت دار، پاکدست، ساده زیست، نداشتن روحیه اشرافی گری و ولایتمدار باشد.
حجت الاسلام محمود محمدی‌ شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای شهرستان های سمنان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، شهمیرزاد که شب گذشته در مؤسسه هادیان کوثر قم برگزار شد، با اشاره به نقشه های شوم دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از بررسی های دشمن درباره شکل گیری و چرایی انقلاب اسلامی بدست آمده در می یابیم که آنها قائل هستند دو عامل فرهنگ عاشورایی و قدرت مرجعیت در شکل گیری آن مؤثر بوده اند و درصدد هستند تا این دو را تضعیف کنند.

وی افزود: دشمنان همچنین به این نتیجه رسیده اند که حوزه های علمیه نقش اساسی در تربیت مردم جامعه و گرایش آنان به سمت معنویت دارند، برای همین نقشه نفوذ در حوزه را مطرح کرده اند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی به تبیین شاخصه های فردی رییس جمهور پرداخت و عنوان کرد: باید دید چه کسی می تواند عوامل ماندگاری انقلاب را حفظ کرده و جلوی نفوذ دشمن را بگیرد؛ دشمنان امروزه به دنبال تغییر رفتار جامعه اسلامی است که این مسأله بی شک به براندازی نظام منجر خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه نخستین ویژگی رییس جمهور آینده باید «تدین و پایبندی به ارزش های اسلامی و فرهنگ دینی» است، بیان کرد: فرهنگ در کلام رهبر معظم انقلاب یعنی «مجموعه عقاید، باورها، ارزش ها و نمادها»؛ باید دید کدام شخصیت می تواند ارزش های دینی را تقویت کند.

وی دومین ویژگی رییس جمهور آینده را «ولایت مداری» دانست و اظهار داشت: بعضی ها ولایت مداری شان گزینشی و نفاق آلود است؛ یعنی کلام ولی فقیه را می شنوند و برخی از آنها را که به نفعشان است اجرا کرده و بخش دیگر را توجیه می کنند؛ ما شخصی را می خواهیم که ولایت مداری اش کامل باشد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اضافه کرد: از جمله ویژگی های دیگر یک رییس جمهور امانت داری، پاکدستی، ساده زیستی، نداشتن روحیه اشرافی گری است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به تشریح ویژگی های مدیریتی رییس جمهور آینده پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه رییس جمهور، ریاست قوه مجریه را برعهده دارد باید به جای اینکه نظریه پردازی کند بیشتر و بلکه تمام تلاش خود را بر این بگذارد که قوانینی که برای رفاه مردم وضع می شود را اجرا کند، اما متأسفانه بعد از انقلاب اکثر دولت ها از این مهم غفلت کرده و بیشتر به سوی شعارگرایی سوق پیدا کردند.

وی با بیان اینکه روحیه انتقادپذیری باید در جامعه به ویژه میان مسؤولان رده بالای کشور نهادینه شود، ابراز داشت: متأسفانه بسیاری از مسؤولان در مقام سخن می گویند ما را نقد کنید، اما همین که فردی آنها را نقد کند برافروخته شده و شخص را می رنجانند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های یک رییس جمهور در عرصه مدیریت اهل مشورت بودن، نقش پذیری، داشتن سعه صدر، کارآمد بودن با مدیریت جهادی، دارای قدرت ایجاد تفاهم میان نخبگان بودن، اتکا به تولید ملی و چشم نداشتن به خارج از کشور، داشتن روحیه انقلابی و استکبارستیزی است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اولین رسالت جامعه را حضور حداکثری در انتخابات دانست و گفت:  این حضور مردم باعث می شود سایه جنگ از سر کشور برداشت و امنیت بیشتری در جامعه حاکم شود.

وی با بیان اینکه دومین رسالت جامعه انتخاب هوشمندانه است به تبیین سومین رسالت جامعه پرداخت و بیان کرد: جامعه باید بداند کدامیک از کاندیداها انتظارات رهبر معظم انقلاب و مردم را عملی می کند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به اینکه توهین و تخریب کاندیداها امر بسیار ناپسندی است، ابراز داشت: نقد عالمانه کاندیداها هیچ جای عیبی ندارد و همواره باید جانب انصاف در نقدها رعایت شود.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: در این انتخابات جریان انحرافی موجود نیست، اما نباید از رگه های انحرافی که گاهاً میان برخی مردم دیده می شود، غافل بود؛ باید میان طیف های موجود در انتخابات به دنبال کسی باشیم که در جهت ماندگاری انقلاب فعالیت کند.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب ما فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد، امنیت، سیاست و غیره باید تحت الشعاع فرهنگ باشد، اما متأسفانه این مهم در شعارهای کاندیداها کم تر به چشم می خورد./841/ 202/ص

ارسال نظرات