۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۹۵۶۰۵
صبح امروز؛

آزمون ورودی مقطع خارج مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

نوزدهمین دوره آزمون ورودی مقطع خارج مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبح امروز در مسجد این مرکز برگزار شد.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون ورودی مقطع خارج مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبح امروز پنج شنبه برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی صرفی معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ابتدای این آزمون با اشاره به شرایط و نحوه برگزاری آن عنوان کرد: دوره های آموزشی تخصصی خارج فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار 8 سال به طول می انجامد که طلاب پذیرفته شده در 7 سال اول به شیوه آموزشی و پژوهشی آموزش می بینند و در سال اخر نیز فعالیت های پژوهشی در دستور کار آنها قرار می گیرد.

وی افزود: در این مرکز دو درس فقه و اصول در سطح خارج برگزار می شود که هر دو درس توسط اساتید این مرکز ارائه می شود و طلاب باید یک درس آن را در این مرکز بگذرانند و درس دوم را نیز می توانند در این مرکز و یا در دیگر مراکز و مدارسی که این دروس ارائه می شود حضور یابند.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: سؤالات این آزمون تخصصی به صورت تشریحی و از سه موضوع مکاسب، کفایه و رسائل طرح شده و شرکت کنندگان باید فهم خود از سؤالات را در  بیان کنند و در مدت دو ساعت که به این آزمون اختصاص داده شده است به سؤالات پاسخ دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امکانات آموزشی و کمک هزینه نیز به طلابی که در این آزمون پذیرفته شده و تحصیل خود را در این مرکز ادامه می دهند ارائه می شود که در سه رتبه بندی این کمک هزینه ها پرداخت می شود که از سال سوم به بعد این کمک هزینه افزایش می یابد.

گفتنی است نوزدهمین دوره آزمون ورودی مقطع خارج مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبح روز پنج شنبه 14 اردیبهشت در مسجد این مرکز برگزار شد و طلاب علاقمند به تحصیل در این مرکز با هم به رقابت پرداختند./872/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات