۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۶۲۴
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب خبر داد؛

برگزاری آزمون مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن

مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب از برگزاری آزمون مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: این مسابقات به همت اداره اوقاف وامور خیریه در مسجد امام خامنه ای حوزه علمیه اسلام آباد غرب در حال برگزاری است.
اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب اسلام آباد غرب

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری مرحله مقدماتی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و ابراز داشت: قرآن کریم هدایتگر مؤمنان بوده و تلاش برای یادگیری آیات نورانی این مصحف آسمانی اجری فراوان دارد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب تأکید کرد: خوشبختانه روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به فراگیری آیات روح بخش قرآن کریم افزوده شده و مشتاقان بسیاری پیدا می کند.

این مسؤول اظهار داشت: آموزه های قرآن هدایتگر بشر بوده و صراط مستقیم را برای بندگان عیان می کند، بنابراین باید زمان بیشتری را برای فراگیری این کتاب آسمانی اختصاص داد.

حجت الاسلام کرمی نیا بیان داشت: مأنوس شدن با قرآن کریم بر روحیه افراد اثرگذار بوده و موجب رشد معنوی و بصیرتی انسان می شود، طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان دین باید در وهله نخست خود با آیات قرآن مأنوس شده و در زندگی خود این آموزه ها را بکار گیرند و در مرحله بعد مردم را به انس با قرآن فرا بخوانند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را انگیزه ای خوب برای فراگیری قرآن دانست و گفت: ایجاد رقابت سالم در میان قرآن آموزان سبب افزایش اشتیاق آنها به فراگیری شده و روز به روز سطح آموزش ها را ارتقا خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری قرآن به همت اداره اوقاف و امور خیریه در مسجد امام خامنه ای حوزه علمیه اسلام آباد غرب در حال برگزاری بوده و فضایی سالم و دوستانه برای رقابت قرآن دوستان فراهم کرده است.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان مطرح کرد: امید است روز به روز بر تعداد متسابقین افزوده شده و سطح مسابقات هر دوره ارتقا پیدا کند و متسابقین علاوه بر تلاوت آیات قرآن به روح آیات نیز عمل کنند تا شاهد ترویج و توجه به آموزه های قرآنی در جامعه باشیم./857/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات