۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۶۲۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بانوان در سرنوشت بشریت نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در دیدار نمایندگان بانوان فرهیخته چند استان کشور، گفت: بانوان در سرنوشت بشریت نقش بسیار مهم و اثرگذاری داشته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین،‌ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی،‌ نماینده ولی فقیه در استان، قزوین در دیدار نمایندگان بانوان فرهیخته چند استان کشور، گفت: بانوان در سرنوشت بشریت نقش بسیار مهم و اثرگذاری داشته‌اند و حضرت آدم و حوا پایه‌گذار حضور بشریت در زمین بوده‌اند و فرهنگ معنویت را پایه‌گذاری کرده‌اند.

وی آسیه، مادر حضرت موسی(ع)، حضرت مریم(س) حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و فاطمه زهرا(س) را زنان بزرگ عالم معرفی کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) سیده زنان همه عالم در تمام دورانها و در بهشت نیز سرور و سالار زنان هستند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) پیش از آنکه در حق خودشان دعا کنند برای همسایه‌ها دعا می‌کردند، خاطرنشان کرد: باید بانوان از فرهنگ فاطمی(س) الگو بگیرند و آن را در جامعه خودمان و سایر کشورها ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و تأکید کرد: اگر بانوان انقلاب را همراهی و حمایت نمی‌کردند، پیروزی حاصل نمی‌شد و در دفاع مقدس نیز نقش بانوان بسیار پر رنگ و اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه خاستگاه تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته کشور، آرمانهای دینی و انقلابی است، یادآور شد: این جمعیت همواره باید در راستای تقویت آرمانهای دینی گام بردارد و با جدیت مراقب نفوذ افراد فرصت‌طلب و تغییر اهداف و آرمانهای این تشکل باشد.

حجت الالسام والمسلمین عابدینی در پایان به اهمیت انتخابات پیش رو هم اشاره و گفت: باید آبرویمان را برای تحقق دغدغه‌های رهبری در انتخابات پای کار بیاوریم و مسیری را انتخاب کنیم که با اهداف امریکا و انگلیس مخالف باشد./955/102/ب2

ارسال نظرات