۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۹۵۶۴۴
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

جریان نفاق بزرگ‌ترین خطر برای کشور است

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور جریان نفاق را خطری بزرگ برای کشور دانست و بر لزوم انتخاب اصلح در انتخابات تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در نشست تبیین مطالبات رهبری در انتخابات که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه عالی درالشفاء برگزار شد با اشاره به آسیب های موجود در عرصه انتخابات عنوان کرد: یک خطای راهبردی در فعالیت های انتخاباتی، بحث ارزش دادن به مسائل دنیوی است و این موضوع در بین مدیران کشور به وضوح مشاهده می شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) نگاه دینی به تمامی مسائل داشتند و حتی بحث های دنیایی را با دید آخرت محور بیان می کردند به طوری که در زمان آزادسازی خرمشهر جمله معروف ایشان که فرمودند«خرمشهر را خدا آزاد کرد» نشان از این نوع نگرش امام راحل است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: متأسفانه در انتخابات کشور همه آدرس دنیایی می دهند و کمتر کسی پیدا می شود که در برنامه اش اشاره به تقویت فرهنگ دینی مردم داشته باشد.

توکل بر دشمن راه ضلالت است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به ضعف های موجود در حوزه سیاست بین الملل خاطرنشان کرد: متأسفانه در مسائل بین الملل دولتمردان بسیار ضعیف عمل کردند.

وی اضافه کرد: برخی افراد قول دادند که مشکلات را در صد روز حل کنند اما برای این موضوع توکلشان به خدا نبود بلکه به آمریکا توکل کردند و هرچه آمریکا از آنها می خواست انجام دادند تا آنها پول در اختیارشان بگذارند و به وسیله کمک های مالی دشمن بتوانند مشکلات را حل کنند.

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزههای علمیه ادامه داد: بنده در جلسه ای به یکی از اعضای ارشد مذاکره کننده هسته ای انتقاد کردم که مردم ما شهید دادند و درد فقر و محرومیت را تحمل کردند اما گفتند اجاره نمی دهیم پادشاهی که نوکر آمریکا است بر ما حکومت کند و با بیرون کردن شاه، عزت را برای کشور به ارمغان آوردیم اما در این مذاکرات عزت ملی مخدوش شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تأکید کرد: قبل از اینکه شورای نظارتی مدنظر رهبری در بحث برجام تشکیل شود، مسؤولان مربوطه، سانتریفیوژها را در سطح گسترده باز کردند و برای ناراحت نشدن آمریکایی ها  دستور دادند پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را که در ورودی نیروگاه ها بود پاک کنند.

برخی افراد رکورد دار پررویی هستند

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها بر استفاده از ظرفیت داخلی کشور برای رفع مشکلات تأکید کرده اند اما مسؤولین به آن توجهی نکردند و امروز اگر به بسیاری از شهرها برویم و درباره از بین رفتن رکود در کشور سخن بگوییم ما را مسخره می کنند.

وی افزود: اگر در ایران مسابقه پر رویی برگزار شود برخی رکورددار آن خواهند شد؛ این افراد با کمال پررویی می گویند تمام دستاوردهای برجام محقق شده است و این درحالی است که خودشان می گفتند ما 138 میلیارد دلار طلبکار هستیم ولی نتوانستند حتی 8 میلیارد دلار را آزاد کنند و صحبت کردن درباره تحقق اهداف برجام هیچ عاقلی نمی پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی دوستی در اسلام را دارای شرایطی دانست و ابراز کرد: براساس فرهنگ قرآن ما نمی توانیم با هر کسی رفاقت و دوستی داشته باشیم و اگر ما کفار را دوست خود بگیریم از نظر قرآن کار بی ارزشی انجام داده ایم.

امضای قرارداد ننگین 2030 خیانت فرهنگی است

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزههای علمیه، امضای سند  آموزشی 2030 را از دستاوردهای ننگین دولت دانست و تصریح کرد: امضای این قرارداد ننگین توسط چند وزیر انجام شده است که محتوای آن خیانت بار است چراکه موضوعاتی در ضدیت با فرهنگ اسلامی در آن وجود دارد که به هیچ وجه با فرهنگ جامعه اسلامی همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: لزوم آموزش های جنسیتی در مدارس، حقوق شهروندی غربی، آموزش حقوق بشر آمریکایی، تدوین کتاب های درسی براساس نظریات یونسکو و توجه به بحث همجنس بازی از موضوعات مورد توجه در این سند آموزشی است که امضا شده و  متأسفانه مسؤولین مربوطه تمام تلاش خود را به خرج داده اند تا عزت خود را از آمریکا و اروپا و به هر طریق ممکن به دست آورند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: مشکل ما با این افراد، مشکل قرآنی است، برخی از این افراد در سخنرانی های خود به دشمنان سیگنال می دهند و گاهی با افراد بدحجاب عکس یادگاری می گیرند و یا می گویند اگر چند تار موی زنی بیرون بود به اسلام ضربه ای وارد نمی شود که این مسائل دردآور است.

توهین به متدینین راهبرد جریان غرب گرا

وی با اشاره به برخی توهین ها به قشر متدین کشور یادآور شد: برخی افراد در  جلسه خود در یزد به دوستی با کسی افتخار کردند که در زمان او هزاران بار به اهل بیت و ارزش ها توهین شد و این افراد با بیان کلماتی مانند تندروی و خشونت متدینین جامعه را مورد اهانت قرار می دهند و علت این خشونت را جنگیدن در سوریه و عراق می دانند در حالی که این مجاهدان در آنجا از کشور دفاع می کنند تا نوامیس ایران در اینجا در امان باشند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه، دروغ گفتن را یکی از ویژگی های منافقان دانست و تأکید کرد: متأسفانه بحث نفاق مانند ویروس در همه جای کشور گسترده شده و اسم آن را تفاهم گذاشته اند و باید توجه کرد که پیامبر(ص) رنجی که از منافقان کشید هزاران برابر رنجی بود که از کفار متحمل شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: کسی که توکل به خدا نداشته باشد از مسیر منحرف می شود و این افراد وقتی آمریکا گفت سانتریفیوژها را بردارید تبعیت کردند و زمانی هم که گفتند قلب رآکتور اراک را با با بتن پر کنید باز هم اطاعت کردند و همه چیز را به تاراج دادند.

تلاش عده ای برای به زانو درآوردن نظام در بحث تحریم ها

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور با اشاره به تلاش این جریان برای به زانو درآوردن نظام در موضوع تحریم ها عنوان کرد: عده ای از همین افراد به دشمنان سفارش می کردند که تحریم ها را علیه ایران افزایش دهید تا ایران از پا درآمده و مردم نسبت به رهبری و نظام اسلامی بدبین شوند.

وی افزود: انسان های مؤمن نگاه به دست دشمن ندارند و خداوند را صاحب خزائن آسمان و زمین می دانند و سعی می کنند با توکل بر خدا کارهای خود را جلو ببرند اما جریان نفاق دشمن را مالک دنیا می داند و به دنبال رفع مشکلات از طریق کمک کفار است.

ترس از دشمن ویژگی جریان نفاق است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی یکی دیگر از نکات مهم درباره جریان نفاق را ترس از دشمن دانست و افزود: این افراد دنبال این هستند که مردم را از دشمن بترسانند و مکرر در بوق جنگ می دمند و می گویند ما با برجام سایه جنگ را از کشور دور کردیم که رهبر نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

وی تأکید کرد: در زمان دفاع مقدس که در سخت ترین شرایط مالی و نظامی قرار داشتیم دشمن نتوانست کاری کند و در حالی که کارشناسان آمریکا و رژیم صهیونیستی می دانند که نمی توانند با ایران مقابله کنند، این افراد به دنبال ترساندن مردم هستند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه ادامه داد: وزیر در یک سخنرانی می گوید آمریکا  در دو ساعت می تواند زیرساخت های ما را از بین ببرد که این میزان ترس از دشمن بسیار نگران کننده است و این درحالی است که رهبر انقلاب گفتند اگر می ترسید از جانب خودتان بترسید و نه از جانب مردم.

وی در ادامه ابراز کرد: امروز آمریکا و اروپایی ها به اتفاق معتقدند بشار اسد باید از سوریه برود و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز با تمام وجود به آنها کمک کرده و هزینه های سنگین مالی آنها را تأمین می کنند اما رهبر انقلاب معتقد بودند که بشار اسد باید بماند زیرا دشمن به دنبال از بین بردن خط مقدم مقاومت است و اتفاقی که افتاد شکست دشمن است و اگر این افراد کمی توجه کنند متوجه می کنند جایی برای ترس وجود ندارد.

انتخاب اصلح وظیفه ای دینی است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر لزوم جریان شناسی در عرصه انتخابات اظهار کرد: ما باید در بحث انتخابات به جریانات سیاسی فرهنگی توجه داشته باشیم و ویژگی های هرکدام از جریانات را بشناسیم.

وی افزود: جریانیبه دنبال دوقطبی کردن کشور  است که این کار بسیار خطرناک است و دو دستگی ایجاد کردن از اهداف  جریانی است که خیلی نسبت به ارزشها دلسوزی ندارد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب اصلح یکی از وظایف دینی است و باید بدانیم که اگر به یک جریانی که به دنبال گسترش فساد رأی بدهیم در فساد آنها شریک هستیم و اگر به فرد اصلح که به دنبال خدمت و در جهت صلاح جامعه تلاش می کند رأی بدهیم در کارهای نیک آن شریک خواهیم بود./872/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات