۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۹۵۷۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

شناخت، مهم ترین وظیفه منتظران حقیقی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یکی از مهم ترین وظیفه منتظران حقیقی را شناخت حضرت دانست و گفت: شیعه به عنوان منتظران حقیقی باید در جهت حفظ و صیانت از فرهنگ و اندیشه اصیل مهدویت گام بردارد.
انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مسؤولان مهدیه های استان با تبریک اعیاد شعبانیه بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ایام نیمه شعبان در سطح اماکن متبرکه، مساجد و حسینه های استان تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که ظهور حضرت ولی عصر(عج)، رشد و تعالی همه انسان ها را فراهم خواهد کرد، افزود: امروز فرهنگ مهدویت کلید رفع بسیاری از مشکلات جامعه بشری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ مهدویت راه صحیح زیستن را به ما نشان می دهد، گفت: اگر به دنبال سعادت و تعالی حقیقی در دنیا و آخرت هستیم باید این فرهنگ اصیل را الگوی همه برنامه های فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین وظیفه منتظران حقیقی را شناخت حضرت دانست و خاطرنشان کرد: شیعه به عنوان منتظران حقیقی آن حضرت باید در جهت حفظ و صیانت از فرهنگ و اندیشه اصیل مهدویت گام بردارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ اصیل مهدویت است، تصریح کرد: این فرهنگ اصیل بهترین راه مقابله با هجمه های بدخواهان و دشمنان نظام دینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که منتظران حقیقی باید همه توان خود را برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی به کار گیرند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از تلاش های بدخواهان اسلام ناب تضعیف فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه امروز است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با بیان این که ظهور حضرت ولی عصر(عج) مورد نظر همه ادیان و مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: با ظهور آن حضرت جهان بشریت از ظلم و ستم مستکبران نجات خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتقاد به مهدویت و ظهور تنها مختص شیعیان نیست، خاطرنشان کرد: دیگر ادیان الهی نیز اعتقاد دارند که روزی حضرت ظهور خواهند کرد و به همه ظلم و ستم های دشمنان پایان خواهند داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز یکی از وظایف منتظران حقیقی فراهم کردن زمینه ظهور آن حضرت است، تصریح کرد: اعمال و رفتار یک منتظر واقعی نیز باید مهدوی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تلاش گسترده دشمنان اسلام در تضعیف فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز یکی از آسیب های مهم این فرهنگ اصیل مدعیان ظهور هستند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعیان وظیفه دارند در جهت پاسداشت اندیشه های اصیل مهدوی گام بردارند، تصریح کرد: این اندیشه های متعالی رمز عزت و اقتدار شیعه در طول تاریخ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز دشمنان اسلام هجمه های وسیعی بر علیه اندیشه اصیل مهدویت وارد می کنند، گفت: باید با ترویج صحیح معارف مهدویت در بخش های مختلف جامعه مانع تحقق توطئه های دشمنان در این خصوص شویم.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که در جامعه مهدوی نباید شاهد برخی ناهنجاری ها و بداخلاقی ها باشیم، تصریح کرد: اگر جامعه مهدوی به همه اصول و مبانی اندیشه مهدویت پایبند باشد به حتم به یک جامعه آرمانی تبدیل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدخواهان و دشمنان اسلام ناب از ترویج اندیشه مهدویت در جامعه اسلامی به شدت هراسان هستند، گفت: به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند با ترویج شبهات مهدویت مانع گسترش این فرهنگ اصیل دینی در جامعه شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین راه های مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در جامعه را افزایش شناخت مردم نسبت به مسأله مهدویت و انتظار دانست و تصریح کرد: شکل‏ گیرى گروه‏ هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از جانب دیگر موجب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند.

وی با بیان این که خدشه دار کردن مبانی دینی و اعتقادی جامعه مهم ترین هدف عرفان های نوظهور و انحرافی است، تصریح کرد: فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور خطر بزرگی برای رشد اندیشه های اسلامی است، به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند با گسترش این شبهات جامعه مهدوی را با بحران مواجه کنند.

حجت الاسلام شکریان کسب معارف مهدوی را مهم ترین ویژگی منتظران در عصر حاضر دانست و افزود: مهم ترین وظیفه منتظران شناخت و کسب معارف مهدوی در عصر غیبت است و همه باید در عصر غیبت نسبت به شناخت امام عصر(عج) اهتمام ویژه ای داشته باشند./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات