۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۹۵۷۸۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و تداوم سنت حسنه تکریم استاد در حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: افزون بر رعایت شئون طلبگی، حفظ و تداوم سنت حسنه تکریم استاد در حوزه علمیه از مهم‌ترین وظایف طلاب مدارس علمیه است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در دیدار مدیران، مسؤولان آموزشی و طلاب مدارس علمیه که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، بر ضرورت حفظ و تداوم سنت حسنه تکریم استاد در حوزه علمیه تأکید کرد.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده‌اند باید علاوه بر حفظ و رعایت شئون طلبگی، در مقابل کسی که از او علم می‌آموزیم تعظیم و تکریم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام از جایگاهی والا برخوردار بوده و در این راستا قرآن کریم قلم را به‌عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد قسم قرار داده است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند «من شهر علمم و علی دروازه آن است» و امام علی (ع) هم می‌فرماید «هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است».

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی مقام معلم و استاد را بسیار ارزنده دانست و به مدرسان مدارس علمیه توصیه کرد تا برای تربیت طلاب و نسل آینده روحانیان تلاش کنند، از رسیدن به کمال و مرتبه انسانی دور نمانند و جامعه را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه معلمان الگوساز جامعه اسلامی هستند، اضافه کرد: معلمان دلسوز و مهربان یکی از عناصر اصلی الگوسازی جامعه اسلامی بوده و می‌توانند بهترین انسان را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به نقش و جایگاه معلم در زندگی افراد، اظهار داشت: معلم می‌تواند زمینه‌های رشد و تعالی فکری و روحی افراد را فراهم کند؛ ازاین‌رو معلم نزد خداوند جایگاه رفیعی دارد.

وی با گرامیداشت مقام شهید مطهری، خاطرنشان کرد: روز و هفته معلم به نام شهید مطهری، فیلسوف بزرگ نام‌گذاری شده که این شخصیت بهترین اسوه و الگو برای همه معلمان و مدرسان است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه آثار شهید مطهری بیان‌کننده ایده‌های اسلامی بوده و سبب رشد فکری و تعالی جامعه می‌شود، بر آموزش آثار شهید مطهری در زندگی تأکید کرد و گفت: باید جامعه را با آثار شهید مطهری به حرکت روبه‌جلو هدایت کنیم.

وی به عظمت و بزرگواری علامه شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و افزود: این عالم پس از شهادت شناخته شد و امام (ره) هم بارها فرمود: «مطهری پاره تن من بود»؛ ازاین‌رو طلاب باید خود را همانند شهید مطهری تربیت کرده و در هر کاری خدا را در نظر داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: شهید مطهری راه تفکر و رسیدن به درجات عالیه انسانی در مکتب اسلام را نشان داد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات