۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۸۰۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه قزوین برگزار می شود

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین گفت: مراسم تجلیل از خدمات ارزشمند اساتید حوزه علمیه قزوین با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می شود.
حجت الاسلام علاالدین صفی خانی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی‌خانی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، به ضرورت ترویج اندیشه‌های این عالم فیلسوف و دانشمند در جامعه پرداخت و گفت: پس از سالیان سال که از شهادت این مرد بزرگ مرحوم شهید مطهّری می‌گذرد، شخصیّت ایشان هنوز در جامعه‌ ما تفهیم نشده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از ضرورت‌های مطالعه‌ آثار ایشان و آثاری که می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی بخشی به جامعه ما داشته باشد، هنوز برای جامعه‌ تبیین نشده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین با بیان این که استاد شهید مطهری فیلسوف و اسطوره بزرگی است که جهان کمتر به خود دیده است، گفت: آثار و اندیشه های این فیلسوف بزرگ در هر عصر و زمان می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از آثار استاد شهید مطهری می‌تواند در مسیر توسعه و آبادانی و تحول در جامعه تاثیرگذار باشد؛ از این رو این تفکرات باید در میان نسل جوان تبیین و ترویج شود.

حجت الاسلام صفی خانی ابراز کرد: در اندیشه شهید مطهری تمامی اجزای دین از جمله مبانی فلسفی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؛ چیزی که امروزه به شدت به آن نیازمندیم.

وی در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه قزوین خبر داد و گفت: مراسم تجلیل از خدمات ارزشمند اساتید حوزه علمیه قزوین در روز شنبه 16 اردیبهشت راس ساعت 17 و با حضور استاد و مفسر قرآن مجید حضرت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و در شبستان مسجد النبی برگزار خواهد شد./102/873/ب1

ارسال نظرات