۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۸۲۲
از سوی شهرداری قم صورت می گیرد؛

برپايي ۸ ايستگاه فرهنگي مهدويت به مناسبت نيمه شعبان

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم از برپايي هشت ايستگاه فرهنگي مهدويت به مناسبت نيمه شعبان خبر داد.
شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجيد رفيعي با اشاره به برنامه‌هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم به مناسبت ايام ولادت حضرت ولي عصر(عج) اظهار كرد: برپايي خيمه انتظار در مسير بلوار پيامبر اعظم(ص) از جمله برنامه‌هايي است كه با مشاركت اين سازمان برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد:‌ خيمه انتظار از شب نيمه شعبان به مدت يك شبانه‌روز برپا مي‌شود كه در آن به موضوع انتظار و مهدويت و فرهنگ مهدوي پرداخته مي‌شود، نمايش فيلم و پاسخ به شبهات مهدوي از سوي كارشناس و توزيع محصولات فرهنگي از ديگر برنامه‌هاي خيمه انتظار است.

وي خاطرنشان كرد: هشت ايستگاه فرهنگي در هشت منطقه نيز طي سه شب ۱۳، ۱۴ و ۱۵ شعبان المعظم برپا مي‌شود كه در آن‌ها برپائي ايستگاه صلواتي و اجراي برنامه‌هايي در زمينه مهدويت براي عموم مخاطبان و شهروندان در دستور كار قرار دارد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري با اشاره به برنامه‌هاي ايستگاه فرهنگي مهدوي گفت:‌ كارشناس مهدويت در ايستگاه‌هاي فرهنگي حضور دارند و مباحث مهدوي را براي خانواده بيان مي‌كند و برنامه‌هايي نيز ويژه كودكان نظير ايستگاه نقاشي برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه برنامه‌هايي نيز ويژه ايام و اعياد ماه مبارك شعبان المعظم در نظر گرفته شده است گفت: برگزاري جشن‌هاي شعبان، محفل قرآني و مسابقه اذان از ديگر برنامه‌هاي ويژه اين ايام است كه اختتاميه مسابقه اذان روز ولادت حضرت علي اكبر(ع) برگزار مي‌شود.

رفيعي عنوان كرد: حضور مردم در مراسم پياده‌روي حرم حضرت معصومه(س) تا جمكران هر سال مورد استقبال واقع شده بنابراين برگزاري اين برنامه‌ها در اين مسير تأثيرگذار است و حضور پرشورتر مردم، شناخت بيشتر و در نهايت آمادگي ذهني براي ظهور را به همراه دارد.

وي يادآور شد: اگر انتظار وجود نداشته باشد، ظهور نتيجه نمي‌دهد و منتظران بايد از خدا بخواهند و در خود آمادگي ايجاد كنند كه براي اين منظور برگزاري برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي براي گسترش فرهنگ انتظار و مهدويت در دستور كار قرار گرفته است./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات