۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۵۸۲۳
عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب :

طلاب با افزایش معلومات علمی خود از حریم دین پاسداری کنند

حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی با بیان اینکه در فضای مجازی حوزه‌ها مورد هجمه قرار گرفته‌اند، گفت: طلاب علوم دینی باید معلومات علمی‌شان را افزایش دهند تا بتوانند از حریم دین و معارف الهی پاسداری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی رییس حوزه علمیه مصطفی خان ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد شفیعی مازندرانی در جلسه گردهمایی مجمع عمومی انجمن خوش نویسان حوزوی مرکز فرهنگی هنری و طلاب و فضلای ساری که عصر امروز در نگارستان اشراق قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نعمت‌های الهی به دو بخش «تجلی و تجافی» تقسیم می‌شود، گفت: نعمت‌های تجلی مانند خورشید است که یک منبع فیض دارد، صبح طلوع کرده و تا هنگامی که غروب کرده نورافشانی، گرمادهی و غیره می‌کند.

عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب مرکز فرهنگی هنری به تبیین نعمت‌های تجافی پرداخت و اظهار داشت: اینگونه نعمت‌ها لحظه‌ای است و اگر انسان قدر آن‌ها را نداند از دست رفته و فرصت بهره بردن از آنها کم می‌شود.

وی افزود: یکی از نعمت‌های تجافی «درس خواندن» است؛ طلاب علوم دینی باید به اندازه‌ای خالصانه درس بخوانند که قلب‌هایشان نورانی به معارف الهی شود و با عنایات امام زمان(عج) در دریای علوم الهی غوطه‌ور شوند.

حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی با اشاره به اینکه امروزه در فضای مجازی حوزه‌ها مورد هجمه قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: ضروری است طلاب علوم دینی معلومات علمی‌شان را افزایش دهند تا بتوانند از حریم دین و معارف الهی پاسداری کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب مرکز فرهنگی هنری به تشریح وظایف منتظران حقیقی ظهور امام زمان پرداخت و بیان کرد: نخستین وظیفه برای منتظران حقیقی ظهور «دعا کردن برای جان امام زمان(عج)» است؛ این وظیفه بدین جهت است که شخص معصوم(ع) نیز در خطر معرض ابتلا به بیماری‌های جسمانی است، همانطور که در منابع تاریخی درباره امیر‌المؤمنین(ع) نوشته‌اند که ایشان در یکی از غزوه‌ها به چشم درد شدیدی مبتلا شدند و پیامبراکرم(ص) ایشان را درمان کردند.

وی دومین وظیفه منتظران حقیقی را «صدقه دادن» خواند و ابراز داشت: نیت اصلی در پرداخت صدقه باید سلامتی امام زمان(عج) باشد و همواره انسان‌ها باید سلامتی ایشان را بر سلامتی خود مقدم کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی با بیان حدیث پیامبر اکرم(ص) «أفضل اعمال امتی انتظارالفرج» خاطرنشان کرد: سومین ویژگی منتظران حقیقی «انتظار» است؛ یک منتظر حقیقی همانند شخصی است که پدرش به حج رفته است و هنگامی که می‌داند وی در حال بازگشتن است خود را آماده استقبال کرده، مکان استقبال، قربانی، قصاب و غیره را نیز فراهم می‌آورد حتی چند ساعت زودتر از موعد به فرودگاه می‌رود تا از پدرش به خوبی استقبال کند.

عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسی طلاب مرکز فرهنگی هنری با اشاره به اینکه انسان باید در برابر ائمه معصومین(ع) کاملاً مطیع باشد، اظهار داشت: ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید با ایشان ارتباط برقرار کنیم و در راه دلدادگی به حضرت(عج) به انجام اعمال خالصانه بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه خطر قرمز ما رهبری است، ابراز داشت: انسان مؤمن باید مطیع امر امام زمان(عج) باشد؛ هم‌اکنون که در عصر غیبت به سر می‌بریم باید بدانیم که رهبر معظم انقلاب نائب بر حق امام زمان(عج) بوده و اطاعت از اوامر ایشان بر همگان واجب است.

حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی در پایان به ضرورت پرداختن حوزه‌های علمیه به عرصه‌های هنری اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند «الخط الحسن للفقير مال وللغنى جمال وللأکابر كمال»؛ بنابراین حوزه‌های علمیه همانطور که در عرصه فقه، اصول، کلام و غیره رتبه اول را دارند، باید در عرصه هنری نیز به این رتبه نائل شوند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات