۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۹۵۸۳۰
امام جمعه کوهرنگ:

مردم از شعار دادن مسؤولان خسته شده اند

امام جمعه کوهرنگ گفت: مردم عاقل هستند و به خاطر شعارهای بی ‌پایه و اساس آینده خود را خراب نمی ‌کنند و با هوشمندی به کسی رأی می ‌دهند که واقعا برنامه ‌محور است و برای اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم راهکار دارد.
امام جمعه کوهرنگ

حجت ‌الاسلام سیدشهاب ‌الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: فضای انتخاباتی در کشور به آن شور و حرارتی که مورد نظر بود رسیده است و کاندیداها به‌ طور خاص در مناظرات توانسته‌اند آن فضای مورد نظر جامعه سیاسی کشور را ایجاد کنند.

وی با اشاره به حرارت در مناظره دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: به جز آقایان قالیباف و جهانگیری سایر کاندیداها زیاد به حواشی ورود پیدا نکردند و با متانت و آرامش مناظره را دنبال کردند، آقای روحانی هم عقب‌ نشینی کرد و عنان کار را به جهانگیری سپرد.

امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه مناظره نخست پرتحرک و گرم‌ بود، افزود: مردم امیدوار شدند که واقعیاتی در عرصه ‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مطرح خواهد شد که دغدغه واقعی مردم و دلسوزان است، مردم می ‌توانند با شناختی که در مناظرات زنده از افراد حاصل می ‌شود، انتخاب بهتری داشته باشند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه برخی گروه‌ها سعی دارند با طرح آزادی ‌های فرهنگی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی را به حاشیه ببرند، تشریح کرد: اگر منظور از آزادی ‌های فرهنگی ولنگاری و بی‌بندوباری باشد، قطعا در چارچوب نظام هیچ تعریفی ندارد، دلسوزان نظام، خانواده‌های شهدا و همه آنها که برای این نظام زحمت کشیدند و استخوان خورد کردند، با چنین آزادی ‌هایی هیچ تطابق و توافقی ندارند.

وی ادامه داد: جمع اقلیتی هم که دنبال این آزادی‌ها هستند، بدون بضاعت مالی، بدون اقتصاد راضی ‌کننده نمی ‌توانند از این فرصت استفاده کنند، جوانی که جیبش خالی است، از این آزادی چه استفاده‌ای می ‌تواند بکند، چه تفریحی داشته باشد، کدام نشاط، اقتصاد اگر مطلوب نباشد تمام این‌ها مختل می ‌شوند.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه ممکن است عده‌ای از جامعه با این شعارها به سمت ‌و سویی منحرف بشوند اما واقعیت جامعه بحث اشتغال و مشکلات اقتصادی مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که خود از بسیاری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی جلوگیری می ‌کند ازدواج جوانان است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: اگر جوانان وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشند و بتوانند ازدواج کنند و از فرصت‌ها و تسهیلاتی که نظام برای آنها فراهم کرده به راحتی استفاده کنند، بسیاری از آسیبها را در جامعه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قطعا مردم به آن کاندیدایی فکر می ‌کنند که برای حل این مشکلات و معیشت برنامه دارد، گفت: این بازی‌ های سیاسی دیگر مردم را خسته کرده، در دوره‌ های قبل هم برخی از این شعارها استفاده کردند، اما این‌ مسائل تنها برای عده‌ای جذاب است.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به ضرب ‌المثل انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، تصریح کرد: مردم عاقل هستند و به خاطر شعارهای بی ‌پایه و اساس آیندشان را خراب نمی ‌کنند و با هوشمندی به کسی رأی می ‌دهند که واقعا برنامه ‌محور است و برای اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم راهکار دارد.

حجت الاسلام طباطبایی در خصوص اعتراض اخیر کارگران در سخنرانی رییس‌ جمهور و برخورد تند با آنها اظهار کرد: حقیقت این است که روحانی در جمع کارگران صحبتهای واقعی مطرح نکرد و باز هم شعاری جلو رفت، ایشان چهار سال است که سکان‌دار دولت است و در این مدت مشکلات معیشتی کارگران را حل نکرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران در این سال‌ها به دلیل تعدیل نیرو، تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولید کارخانه‌ها و ورود کالاهای قاچاق، کارشان را از دست داده‌اند و هیچ حمایتی از آنها نمی ‌شود.

امام جمعه کوهرنگ یادآور شد: قبل از ایام انتخابات رییس‌ جمهور با ماشین آخرین مدل در جمع کارگران حاضر شد و زمانی که یکی از کارگران خواست با رییس ‌جمهور عکس بگیرد با تندی از محل دورش کردند و حالا در آستانه انتخابات با چهره متفاوتی در جمع کارگران حضور می ‌یابد، در میان آ‌ن‌ها راه می ‌رود و آن‌ها را در آغوش می ‌کشد.

وی با اشاره به اینکه کارگران از اقشار فهیم جامعه هستند و بخشی از بار مسؤولیت اقتصاد کشور را بر دوش دارند، افزود: کارگران این مسائل را متوجه می‌ شوند، از این سیاسی ‌کاری‌ها ناراحت می ‌شوند و طبیعی است که گله‌مند، معترض و آزرده خاطر باشند.

حجت الاسلام طباطبایی با انتقاد از اینکه رییس ‌جمهوری که چهار سال سکان مدیریت کشور را در دست دارد، به‌ جای چاره‌اندیشی همچنان دارد شعار می ‌دهد، تصریح کرد: گاهی برخی حرف‌ها و رفتارهای روحانی به گونه‌ ای است که گویی هنوز کاندیدای ریاست جمهوری است و رییس ‌جمهور نشده است، تا کی شعار و حرف، پس کی قرار است کار کنند، کی وقت عمل است، کی زمان تحقق شعارها است.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه همان‌هایی که چندی پیش منشور حقوق شهروندی را مصوب کردند، آیا برخورد درستی با کارگران معترض داشتند، گفت: آن منشور را برای چه کسی تصویب کردید، برای مرفهین یا برای عموم مردم، دولتمردان حاضر نیستند اقشار ضعیف و کم درآمد را درست ببینند و مشکلاتشان را درک کنند، نگاهشان تنهات به همان قشر خاصی است که در شرایط خوبی به‌ سر می ‌برند.

این مقام مسؤول ادامه داد: مردم امروز تنها رسانه ملی را دنبال نمی ‌کنند که گاهی به دلایلی مجبور به سانسور است، مردم امروز در کوتاهترین زمان از همه چیز آگاه می‌ شوند و حقایق را می ‌فهمند و بدون شک در 29 اردیبهشت‌ماه تصمیم هوشمندانه‌ای می ‌گیرند.

وی در خصوص احتمال عبور اصلاح ‌طلبان از روحانی اظهار کرد: آنها از لیدر اصلی خود گذشتند چه برسد به روحانی که هویتی عاریه‌ای دارد، قدرت مدیریت جهانگیری به مراتب بیشتر و بهتر از روحانی است و در حال حاضر هم بخشی از دولت را او مدیریت می ‌کند.

امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه درست است که اصلاح ‌طلبان در دور قبل آرای خود را در سبد روحانی ریختند اما خودشان هم در بسیاری موارد از روحانی گله‌مند هستند، افزود: اگر اصلاح‌ طلبان به اینجا برسند که روحانی نماینده خوبی برای تفکر و جریان اصلا‌ح‌طلب نیست او را کنار می ‌گذارند./۳۰۱/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات