۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۹۵۸۶۴
آیت الله سعیدی:

مردم به کسی که دنیای استکبار در او طمع کرده است هرگز رأی نخواهند داد

امام جمعه قم با بیان این که مردم در روز ۲۹ اردیبهشت به دخالت های آشکار دشمنان جواب لازم را می دهند، گفت: مردم ولایتمدار و با بصیرت به کسی که دنیای استکبار در او طمع کرده است هرگز رأی نخواهند داد.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: امام زمان امید اهل بیت(ع) هستند، حضرت شخصیتی هستند که بیش از 250 آیه به ایشان تأویل شده و در بیش از 2 هزار و 500 روایت درباره ایشان از پیامبر و اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی افزود: اعتقاد به حضرت مهدی(عج) تنها یک اعتقاد مذهبی نیست بلکه همه ادیان الهی به مهدی موعود و منجی عالم اعتقاد دارند که روزی خواهد آمد؛ سال های قبل شاهد برگزاری جشن های مردمی در ایام میلاد ولی عصر(عج) بودیم، الان هم جشن هایی برگزار می شود اما در حال حاضر سنت حسنه جشن های مردمی کم فروغ شده است، نباید اجازه داد جشن های باشکوه مردمی کمرنگ شود، این جشن ها در گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار اثرگذار است.

امام جمعه قم با تسلیت جانباختن تعدادی از معدنچیان زحمتکش در استان گلستان اظهار داشت: مسؤولان برای درمان مصدومان این حادثه غم بار باید تمام تلاش خود را به کار ببندند و برای ایمن سازی معادن و تسهیل در امداد رسانی به هنگام وقوع حوادث باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به دو انتخابات پیش رو ادامه داد: باید مراقب باشیم که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر را تحت تأثیر قرار ندهد، کسانی که به شوراهای شهر راه پیدا می کنند باید منویات رهبر معظم انقلاب را در زمینه مختصات شهر اسلامی و معماری اسلامی مد نظر داشته باشند.

آیت الله سعیدی با بیان این که قرآن کریم می فرماید امانات را به اهل آن برسانید، ابراز داشت:  این امانت تنها مالی نیست بلکه گستره وسیعی دارد، مسؤولیت ریاست جمهوری هم امانت است؛ در مقطع کنونی اهل کیست که امانت را به او بدهیم؟ کسی که برای معیشت مردم برنامه بدهد و توان اجرای آن را داشته باشد، آکنده از نفرت به استکبار و ولایتمدار باشد اصلح به شمار می رود.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های کاندیدای اصلح عنوان کرد: اصلح کسی است که مسؤولیت را امانت بداند و با این بینش وارد عرصه شود، امیرمؤمنان(ع) می فرماید مسؤولیت ها طعمه برای انسان نیست بلکه امانت است، مردم از دل مناظرات و نطق هایی که کاندیداها دارند می توانند ببینند کسی را که می خواهند انتخاب کنند آیا مسؤولیت را امانت می داند یا به عنوان لقمه چرب به آن نگاه می کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مقاصد پنهانی هرکس را در لابلای گفتار او می توان متوجه شد، کاندیدایی که می خواهد به هر قیمتی ولو با بردن آبروی نظام و سازش با بیگانگان خود را بالا بکشد، کاندیدایی که رذیله جاه طلبی در کلمات و رفتارش موج می زند و مرتب از خودش تعریف می کند و مدام از باند خود سخن می گوید، به ریاست جمهوری به عنوان لقمه چرب نگاه می کند و چنانچه پیروز شود هم باندی های خود ولو لیاقت نداشته باشند را سرکار می آورد.

وی اضافه کرد: ویژگی دوم کاندیدای اصلح این است که ببینیم کاندیدای ریاست جمهوری چه تیمی را سرکار می آورد، امام علی(ع) می فرماید اگر فردی را از نظر دیانت نتوانستید ارزیابی کنید بییند که با چه کسانی دم خور است، اگر با متدین ها دم خور است اهل دین خدا خواهد بود و اگر غیر از این باشد از دین خدا نیست.

آیت الله سعیدی با بیان این که مردم که در آستانه جشن بزرگ سیاسی هستند باید رهنمودهای امیر مؤمنان را مورد توجه قرار دهند، گفت: مردم با چشم باز اطرافیان کاندیداها و هم حزبی های آنان را بییند، باید بررسی کنند که آیا آن ها به شعارهایی که دادند و می دهند عمل کرده اند یا خیر، آیا افراد متدین را سر کار می آورند یا بی دین ها را؟

وی افزود: مردم به کاندیدای ریاست جمهوری که وقتی سر کار بیاید افراد بی دین و ضعیف الایمان را روی کار می آورد قطعا رأی نخواهد داد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که باید اردوگاه کاندیدا هم بررسی شود، اظهار داشت: در روایات آمده حق و باطل را باید از اردوگاه ها و طرفداران آن ها شناخت، امروز استکبار برای ریاست جمهوری چه کسی را می خواهد؟ اگر دنیای استکبار با تأکید بر کاندیدای خاص به مردم القا می کند که به او رأی دهند خطرناک است و این کاندیدا باید از همراهی دشمنان برائت بجوید.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) به شیعیان هشدار دادند و حضرت امام که مفسر کلام امیرمؤمنان است می فرماید اگر دیدید که دشمنان شما به کسی تمایل دارد بدانید که به او طمع کرده اند، دشمنان انقلاب از چند ماه گذشته مشغول مهندسی اجرایی انتخابات ایران هستند و به مردم می گویند به فلانی رأی داده و به فلان شخص رأی ندهید.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: به کوری این جنایتکاران مستکبر جهانی در روز 29 اردیبهشت مردم به این دخالت های آشکار مستکبران جواب لازم را خواهند داد، مردم ولایتمدار و با بصیرت به کسی که دنیای استکبار در او طمع کرده است هرگز رأی نخواهند داد، مواضع ما مختص به امروز نیست و در همه دوره ها بر آن تأکید کردیم./1323/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات