۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۸۸۹
آیت الله صفایی‌بوشهری:

مردم ایران رییس جمهوری می‌خواهند که در خدمت انقلاب باشد

آیت الله صفایی‌بوشهری گفت: مردم ایران اسلامی، رییس جمهوری می‌خواهند که در خدمت انقلاب و خط رهبری باشد و آمریکا و اروپا بدانند که در مقابل مردم ایران، عددی نیستند.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر، گفت: به منظور ایجاد استقلال اقتصادی در کشور، باید حمایت از تولیدات داخلی در سطح گسترده‌ای در کشور، فرهنگ‌سازی شود. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در این راستا توجه به کیفیت کالاهای تولیدی داخلی باید مد نظر قرار گیرد و اگر کالای مشابهی در کشور تولید می شود از ورود آن به کشور اجتناب شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در کشور گاهی شاهد این هستیم که کالاهایی تولید نمی‌شود و برای رفع نیازهای مردم ناچار به واردات آن از خارج از کشور هستیم که برای نیل به خودکفایی اقتصادی باید با حمایت از نخبگان، زمینه تولید این کالاها در کشور نیز فراهم شود تا در یک بازده زمانی مشخص با تولید انبوه، کشور از واردات آن بی‌نیاز شود.

وی با اعلام این که در تولید داخلی، تولیدکنندگان باید به چند نکته توجه کنند، گفت: توجه به تولیداتی در جهت رفع نیازهای مردم، در کنار کیفیت مناسب و تولید انبوه باید مد نظر تولیدکنندگان داخلی باشد تا این گونه نشود که کیفیت تولیدات داخلی از نمونه خارجی آن بی کیفیت باشد.

وی ادامه داد: اگر در تاریخ نگاه کنید مواردی را می بینید که جهان استکبار از طریق همین کالاهای خارج، کشورهایی را به استثمار کشاند و از طریق تهدید و تحریم، مانع از رشد اقتصادی آنها شد.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از کشورهای که در مقابل این تهدیدها ایستاد، کشور هند به رهبری گاندی بود که در مقابل انگلیس ایستادگی کرد و وقتی انگلیس‌ها، با تهدید و تحریم هند را در تنگنا قرار دادند، مردم هند به دستور گاندی هیچ یک از کالاهای انگلیسی را نخریدند و تلاش کردند که تولیدات داخلی را رونق دهند که موفق هم شدند.

وی با اعلام دلایل رغبت ایرانیان به خرید تولیدات خارجی گفت: وجود عادت تاریخی به خرید کالاهای خارجی، کمبود کالاهای داخلی  در کنار کیفیت پایین کالاهای داخلی، تبلیغ و ترویج کالا‌های خارجی در کنار ایجاد یک نوع ارزش‌گذاری بیهوده به استفاده از کاهالاهای خارجی سبب گرایش مردم به استفاده از کالاهای خارجی به جای تولیدات داخلی شده که اکنون با رشد کیفیت کالاهای ایرانی شاهد هستیم که این کالاها به خارج صادر می شود و بیگانگان نیز همان کالا را با قیمتی گران‌تر در بسته بندی جدید خارجی وارد کشور می کنند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: باید کاری کنیم این عادت روزی از بین رود و به گونه‌ای استفاده از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود که مردم نسبت به خریدکالاهای ایرانی افتخار کنند.

وی ادامه داد: باید این را یک افتخار بدانیم که با بصیرت سیاسی و اقتصادی می‌توانیم از کالای ایرانی حمایت  کنیم که نتیجه آن ایجاد اشتغال و فعال شدن کسب و کار در مملکت می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اعلام این که ایجاد اشتغال در کشور بسیار ساده است، اظهار داشت: در صورتی که به جوانان این مرز و بوم اعتماد شود ساخت و تولید انبوه کالاهای با کیفیت ایرانی دور از دسترس نیست.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگران در این هفته، گفت: کار و کارگر ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند و برای داشتن اقتصادی پیشرفته باید به قشر کارگر اهمیت داد و به تولیدات داخلی توجه کرد.

وی افزود: نقش کارگران در ایجاد یک اقتصاد پویا کاملا روشن است و این نباید در کشور باب شود که بسیاری از کارگران به موقع حقوق انها از سوی شرکت ها پرداخت نمی نگردد که الان متاسفانه با چنین معضلی روبرو هستیم که نیازمند توجه مسؤولان به وضعیت این قشر ضعیف جامعه است.

وی با انتقاد از میزان بیکاری در استان بوشهر، گفت: در استان بوشهر و بر اساس اعلام رسمی مسوولان شاهد رشد دوازده درصدی آمار بیکاران هستیم که صحیح نیست استانی که دارای ظرفیت اشتغال و کار برای کشور است این قدر دارای میزان بالایی از بیکاری باشد.

آیت الله صفایی‌بوشهری با اعلام این که از همه مسؤولان می‌خواهم همت کنند و برای این جوانان که سرمایه‌های مملکت هستند، اشتغال ایجاد کنند، ادامه داد: چرا باید افراد سرمایه‌دار و با نفوذ با یک اشاره وام‌های کلان بگیرند اما یک جوان تحصیل کرده و بیکار برای یک وام ۲۰ میلیون تومانی اشتغال، ناچار شود هفت خوان رستم طی کند، که این عادلانه نیست.

وی با گرامی‌داشت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در ارتقا و حفظ امنیت از دیرباز از خود کتاب زرینی نگذاشته‌اند و تمامی کشورهای دنیا آرزو دارند که امنیت ایران داشته باشند و امروز ایران اسلامی با رهنمودهای رهبری عزیز و تلاش‌های خستگی ناپذیر سربازان گمنام امام زمان(عج)  یک فضایی فراهم شده که امنیت در کشور کاملا ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: فضای ایران اسلامی کاملا انتخاباتی متاثر از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست. 

وی ادامه داد: توصیه من به مردم استان بوشهر این است که آرامش، اخلاق، قانون‌مداری، حضور حماسی و انتخاب اصلح مدنظر داشته باشند و فردی با ایمان، با اخلاق، با تقوا، مردم‌گرا، ظلم ستیز، درد فقرا چشیده را انتخاب کنیم که ولایتمدار و نسبت به مقام رهبری روح اطاعت پذیری داشته باشد.

آیت الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد: مردم ایران اسلامی، رییس جمهوری می‌خواهند که در خدمت انقلاب و خط رهبری باشد و آمریکا و اروپا بدانند که در مقابل مردم ایران که کاخ دوهزار و ۵۰۰ ساله  طاغوت را برافکندند عددی نیستند و با تهدید و تحریم اراذل و اوباش جهانی نه تنها عقب‌نشینی نمی‌کنیم بلکه آنها را وادار به عقب‌نشینی هم می‌کنیم./۲۰۱/۸۳۳/ب۱

ارسال نظرات