۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۹۵۸۹۵
امام جمعه پردیسان:

بی‌اخلاقی‌ها زیبایی‌ انتخابات را از بین می‌برد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی رعایت اخلاق از سوی کاندیداها در مناظره ها و تبلیغات را ضروری دانست و تأکید که بی‌اخلاقی‌ها زیبایی‌ انتخابات را از بین می‌برد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با مهم ارزیابی کردن مسأله اخلاق، اظهار داشت: انتخابات ایران نکات مثبت فراوانی دارد و تنها نکته منفی که وجود دارد بی‌اخلاقی و بداخلاقی از  سوی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری است.

 حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: کسی که بدون اخلاق رأی می‌آورد آن رأی قابل قبول و نافذ نخواهد بود.

وی با تأکید بر مسلمان بودن و انقلابی بودن مردم ایران، تصریح کرد: این که برخی از کاندیداها می‌خواهند به هر شکلی رأی بیاورند، این که هدف وسیله را توجیه می‌کند دیدگاهی غیر قابل قبول در اسلام است.

امام جمعه پردیسان با مخاطب قرار دادن کاندیداهای ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید با بی‌اخلاقی و تخریب دیگری به هیچ عنوان رأی نخواهید آورد. به جای آن که اقدام به بی‌اخلاقی‌ کنید، برنامه‌های خود را ارائه دهید تا مردم بدانند برای چه باید به شما رأی بدهند.

وی با تأکید بر این که ما امت پیامبر اکرم(ص) هستیم، افزود: نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که هر کاندیدایی که بیشتر بداخلاقی کند، کمتر از مردم رأی مثبت دریافت خواهد کرد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به اخلاق نیکوی پیامبر اکرم(ص) گفت: مگر رسول خدا(ص) دارای خلق عظیم نبود؟ ایشان به دشمنان خود بی‌احترامی نمی‌کردند اما ما به دوستان خود بی‌احترامی می‌کنیم.

وی با بیان این که نامحرمان بی‌اخلاقی‌هایی را که در مناظرات رخ می‌دهد تماشا می‌کنند، اظهار داشت: رفتار‌هایی که در مناظره اتفاق می‌افتد در معرض دیدگان دشمنان این انقلاب است. آنها اتفاقاتی که در دنیای مجازی ما می‌افتد، تماشا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که اخلاق را باید از صدوق‌ها و کلینی‌ها بیاموزیم، ابراز داشت: بی‌شک چنین رفتار‌هایی حرام خواهد بود. چرا که بی‌اخلاقی‌ها زیبایی‌های انتخابات را از بین می‌برد و از سوی دیگر کاندیدایی که خوش اخلاق باشد، خدا او را یاری خواهد کرد.

وی با بیان این که انتخابات ایران دارای نکات مثبت بسیاری است، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری را در جهان نمی‌توان یافت که 80 درصد واجدان شرایط آن پای صندوق‌های رأی بیایند، لذا این صفت یکی از نقاط قوت ایرانی‌ها در انتخابات است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: انتخابات ایران یکی از کم ‌هزینه‌ترین انتخابات جهان است، بسیاری از کاندیداها یک پوستر یا یک بنر نیز ندارند. کاندیدایی که می‌بیند صدا و سیما در برنامه‌های مختلف اجازه تبلیغ به او می‌دهد چرا باید اقدام به هزینه‌های گزاف کند. از این رو یکی دیگر از نکات مثبت ایران این است که انتخابات ایران کم‌ هزینه‌ترین و ارزان‌ترین انتخابات دنیا است./878/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات