۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۹۲۸
آیت الله علم الهدی:

مشارکت حداکثری در انتخابات چشم دشمن را کور می کند

امام جمعه مشهد گفت: حضور در انتخابات، تکلیف شرعی ما به عنوان انجام یک واجب شرعی است و اگر کسی از انجام آن سر باز زند، از تکلیف شرعی سرپیچی کرده است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام بزرگداشت مقام کارگر و معلم، عدم پاسخگویی مسؤولان در برابر حقوق کارگران را بزرگ ترین مصیبت در جامعه اسلامی قلمداد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به انفجار معدن زغال سنگ در استان گلستان اشاره و اظهار کرد: مظلوم ترین قشر کارگران، کارگران معدن هستند و در بین آن ها، کارگران معادن زغال سنگ از مظلومیت بیشتری برخوردارند. همین کارگران زمستان یورت در سال 94 به خاطر این که یک سال حقوق دریافت نکرده بودند، دست به تحصن زدند. آیا این برخورد با قشر کارگر درست است؟

وی افزود: کسی جوابگوی کارگرانی که یک سال حقوق دریافت نکرده اند و در بحبوحه گاز مرگبار متان عرق ریخته اند و زحمت کشیده اند، نیست؛ در حالی که ما شیعیان امیرالمؤمنین(ع) هستیم که نگران گرسنگی نیازمندان بود و شب شام نمی خورد چرا که ممکن بود در گوشه ای از حجاز انسان گرسنه ای وجود داشته باشد.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که مردم به هنگام انتخاب مسؤولان باید چنین مسائلی را مورد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: این که در هفته کارگر، کارگران را جمع کنیم و از آن ها تمجید کنیم اما پاسخگوی مطالبات آن ها نباشیم، بزرگ ترین مصیبت برای اسلام است. برادران و خواهران؛ شما می خواهید در کشور که به برکت خون شهدا آزاد است و مردم خودشان سرنوشت شان را تعیین می کنند، برای آینده تصمیم بگیرید؛ پس باید با هوشیاری تصمیم گیری کنید.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر به گونه ای تصمیم بگیرید که کارگر معدن زغال ‌سنگ زمستان یورت با این سرنوشت دست ‌به‌گریبان باشد، در درگاه خدا برای این تصمیم‌گیری جواب ندارید و نمی توانید پاسخگو باشید.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جامعه کارگری اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند «سایه جنگ را تنها یک عامل از سر کشور دور کرده و آن حضور مردم در صحنه بوده است.» شما مردم در وسط صحنه انقلاب هستید و هر قدرتی که بخواهد چشم بد به این نظام داشته باشد، با خود حساب می کند که نمی تواند با 80 میلیون انسانی که هر یک از آن ها توانایی پیشگیری از سقوط این نظام را دارد، مبارزه کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که تجربه 8 سال دفاع مقدس هنوز پیش روی غرب و آمریکا قرار دارد، یادآور شد: آمریکا اگر بداند می تواند در صبح یک روز به ایران حمله کند، این حمله را حتی به ظهر موکول نخواهد کرد اما امروز شرایط کشور ما به گونه ای است که آمریکا 30 سال است در اطراف کشور ما مثل سگ پارس می کند و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد.

آیت الله علم الهدی نسبت به ایجاد دوقطبی «طرفدار جنگ و مخالف جنگ» در تبلیغات انتخاباتی هشدار داد و تصریح کرد: نامزدهای انتخابات و مردم باید حواس خود را جمع کنند که ایجاد این دو قطبی پیام آور تهدید دشمن برای ماست و رهبر معظم انقلاب هم نسبت به آن در سخنان اخیر خود هشدار دادند.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: حضور در انتخابات، تکلیف شرعی ما به عنوان انجام یک واجب شرعی است و اگر انسان مکلفی از انجام آن سر باز زند، از تکلیف شرعی خود سرپیچی کرده است. امیدواریم این حضور مردم مانند خار مسمومی چشم دشمنان را کور کند./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات