۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۹۵۹۳۰
فرهنگ و دولت آینده(۳۱)

عرصه فرهنگ نیازمند ورود نیروی‌های انقلابی

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس گفت: نیاز است در دولتمردان در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی تطهیر صورت گیرد؛ چرا در زمینه فرهنگی نیاز به حضور نیروی انقلابی داریم.
فرهنگ و دولت آینده

حجت الاسلام امید درویشی، نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: متاسفانه در دولت و از سوی دولتمردان اقدامات کمرنگی در حوزه فرهنگ صورت گرفته؛ کسانی که مسؤولیت اجرایی در سطح کلان دارند باید توجه جدی به مقوله فرهنگ داشته باشند.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب فرمودند«امر به معروف و نهی از منکر کنید» و روز بعد یک مسؤول اجرایی کشور که می تواند پا جای پای ولایت بگذارد و گفتمان ولایت را عملیاتی کند دقیقا در برابر دیدگاه ولایت فقیه حرف می زند و می گوید که «مردم را نمی شود به زور به بهشت برد» در نظام دینی و الهی این سخن خیلی سنگین و نادرستی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس تصریح کرد: در نظام دینی و الهی اصل رهبر دینی است و دیگران باید از ایشان تبعیت کنند، نیاز است در دولتمردان در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی تطهیر صورت گیرد؛ چرا در  زمینه فرهنگی نیاز به حضور نیروی انقلابی داریم انقلاب به این معنا است که توانایی داشته باشد خدمات خوبی را برای نظام و انقلاب داشته باشد و پیرو بی قید و شرط ولایت فقیه باشد.

وی ادامه داد: وحدت و همگرایی با حضور فعال نهادها و سازمان‌های وابسته به دولت میسر می شود، البته کمک هایی در این زمینه شده؛ اما می طلبد تا حضور فعال‌تری همراه با قول و عمل در این عرصه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس تأکید کرد: متاسفانه در برخی ادارات و نهادها شاهدیم که در حوزه فرهنگ مواردی بیان می شود؛ اما در همین مرحله باقی می ماند و عملیاتی نمی شود، از تمامی ادارات ونهادها دعوت می کنیم تا در اجرای تمامی برنامه های فرهنگی همسو و هم قسم باشند و به دور از هرگونه سلایق سیاسی و جریانات تنها رضای خدا را درنظر بگیرند و به اجرای برنامه های فرهنگی بپردازند.

حجت الاسلام درویشی ابراز داشت: اگر نهادهای فرهنگی همچون فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران و سایر ادارات فرهنگی برنامه های خود را با هم تجمیع کنند و جلسات منظمی را ماهانه برگزار کنند قطعا بیشتر اثرگذار است تا اینکه هر نهادی به صورت مجزا برنامه ای را اجرا کند و آن طور که باید خروجی مناسبی نداشته باشد.

وی ادامه داد: درصورتی که یک همگرایی بین نهادها و سازمان های فرهنگی بندرعباس ایجاد شود و برای ارتقای فرهنگ شهر بندرعباس جلساتی را هفتگی یا ماهانه با حضور کلیه این نهادها برگزار کنند سبب می شود تا برنامه های فرهنگی در این شهر نمود بیشتری داشته باشد و نتیجه و خروجی بهتری دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس با تاکید بر اینکه وحدت سازمان های فرهنگی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شهر بندعباس دارد، گفت: این وحدت باید با تجمیع برنامه های فرهنگی نهادها و سازمان های فرهنگی در بندرعباس محقق می شود.

حجت الاسلام درویشی تصریح کرد: سپاه بندرعباس در تلاش است تا وحدت و همگرایی را بین نهادها و سازمان های فرهنگی شهرستان ایجاد کند به همین منظور برای اجرای برنامه های فرهنگی در محلات از ادارات و نهادهای فرهنگی و اجرایی دعوت کرده، اما نیاز است تا توجه بیشتری به اجرای برنامه های فرهنگی و قشر محروم شهر بندرعباس شود تا بتوانیم برای نظام و انقلاب خدمات بیشتری انجام دهیم.

وی با تشریح برنامه های اجرایی سپاه  ناحیه بندرعباس در هفته عقیدتی سیاسی گفت: مراسم گرامیداشت و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج، برگزاری بیش از 70 نشست های سیاسی روشنگری در پایگاه ها، مدارس و محلات، برپایی نمایشگاه کتاب در سطح  شهر و محلات، دیدار با خانواده های شهدای روحانی، مدافع حرم و همچنین شهدای معلم، سرکشی از خانه سالمندان، اعزام داوطلبانه معلمان به مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان بندرعباس با هدف برگزاری کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان از جمله برنامه های شاخص در این هفته بود.

حجت الاسلام درویشی افزود: سپاه پاسداران در سطح کشور در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی، اقتصادی و ... نهادی سرآمد بوده به طوری که اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی نیازمند حضور سپاه پاسداران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بندرعباس گفت: یادمان های شهدا در محلات به همت سپاه پاسداران برگزار می شود و مردم نیز این انتظار را از نهاد سپاه پاسداران و حوزه های علمیه دارند.

حجت الاسلام درویشی گفت: نیاز است تا سایر ادارات و نهادها نیز در کنار سپاه پاسداران نسبت به فرهنگ یک همگرایی و همدلی ایجاد و در جهت تحقق گفتمان انقلاب و گفتمان مقام معظم رهبری و ولایت را در شهرستان بندرعباس عملیاتی کنیم و این مهم جز در سایه وحدت میسر نمی شود./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات