۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۹۵۹۶۸
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

لزوم حسن استفاده از حلم خدای متعال در راستای تقرب الی الله

آیت الله مهدوی با اشاره به حلم طولانی خداوند در غضب و مجازات بندگان، گفت: باید به جای مغرور شدن و سوء استفاده حسن بهره را در نزدیکی به خداوند متعال ببریم.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه، گفت: خداوند در غضب خود یک حلم طولانی دارد که گاهی این حلم سبب می شود تا برخی افراد خیال کنند هیچ گناهی مرتکب نشده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: لازم است تا این ظرفیت و تربیت را در خود ایجاد کنیم تا از مهلت خدای متعال استفاده لازم برای خودسازی را ببریم، مبادا لطف خداوند سبب سوء استفاده ما بشود، باید حسن استفاده را از فرصت خداوند برای اصلاح و بازگشت به سوی او داشته باشیم.

وی افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه با اشاره به این حلم طولانی خداوند در مجازات بندگان می فرماید «خدایا گذشت تو از خطاهای من و روگردانی تو از ظلم من و پوشاندن زشتی اعمال من و حلم بزرگ تو نسبت به گناهان من مرا به طمع انداخت تا از تو درخواست چیزی بکنم که هیچ استحقاق آن را ندارم، استحقاق من محرومیت و مجازات و راندن است، اما می دانم تو اینچنین نمی کنی و از الطاف رحمت خود که به من روزی کردی و از قدرت و اجابت خود به من نشان دادی، فهمیدم تو به بدی من معامله نمی کنی».

آیت الله مهدوی اظهار داشت: امام سجاد(ع) در ادامه می فرمایند «من مولایی کریم تر از تو ندیدم که بیشترین صبر را نسبت به عبد خود داشته باشد»، به جای آنکه ما خداوند را صدا کنیم او ما را صدا می زند و دوباره رویمان را برمی گردانیم، اما حلم خداوند دوباره به سراغ ما می آید و ما را تشویق به توبه می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بر اساس تعالیم صحیفه سجادیه گاهی خداوند نسبت به ما ابراز عشق و علاقه می کند اما ما کینه خداوند را به دل می گیریم، خداوند اظهار مودت می کند اما ما نمی پذیریم، گویا ما طلبکار خداوند هستیم، اما با همه این ها باز هم زشتی های ما سبب نمی شود که خداوند رحمت خود را قطع کند.

وی تصریح کرد: لازم است تا از این تعالیم و نحوه سخن گفتن امام سجاد(ع) با خداوند درباره حلم و مهلت خداوند در مجازات بندگان استفاده کنیم و بتوانیم با هوشمندی ضمن اینکه خودمان را از کفران نعمت و سوء استفاده از لطف پروردگار نجات می دهیم بتوانیم بهترین حسن استفاده را از این حلم خداوند ببریم و از این فرصت برای بیشتر نزدیک شدن به خداوند بهره بگیریم./869/202/ب2

ارسال نظرات