۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۵۹۹۲
حجت الاسلام کریمی:

تحدید نسل آسیبی جدی برای ایران اسلامی است

استاد حوزه علمیه تحدید نسل را یکی از آسیب های جامعه دانست و بر ترویج سبک زندگی اسلامی توسط روحانیان تأکید کرد.
سبک زندگی تحدید نسل

حجت الاسلام سیدمحمود کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت فعالیت های تبلیغی روحانیان عنوان کرد: بیداری جامعه دینی و انتقال مفاهیم فرهنگی وظیفه ای است که برعهده روحانیت قرار دارد.

وی افزود: منبرها، نشست ها، جلسات و حضوردر فضای مجازی از فرصت هایی است که باید از آن برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کرد و اگر شعار«یا لیتنا کنا معک» سر می دهیم باید بدانیم که عرصه تحقق آن حضور فعالانه در عرصه تبلیغ دینی است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود جامعه استفاده کرد و در بازار، میان خانواده، فضای مجازی و گروه های خانوادگی به تبلیغ پرداخت و نباید از نقش تأثیرگذار و تربیت کننده روحانیان غفلت کرد.

وی تحدید نسل را یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: هرکس باید سهم خود را در این موضوع انجام دهد زیرا این موضوع به یک تهدید برای جامعه تبدیل شده است و باید روحانیان آسیب های این موضوع را تبیین کنند.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد بسیاری از خانواده ها از افزایش فرزندان شانه خالی می کنند و این در حالی است که سیره اهل بیت(ع) برخلاف این است و باید در موضوع سبک زندگی کار جدی تری صورت بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه ابراز کرد: باید نگاه مثبت به خانواده و فرزندآوری در جامعه ترویج شود و زیبنده جامعه اسلامی نیست که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر به عنوان یک موضوع در سبک زندگی مطرح شود.

وی تأکید کرد: باید مشکلات جامعه توسط روحانیان بیان شود اما برخی می گویند نگفتن مسائل راحت تر است اما اگر این مطالب بیان نشود به تکلیف خود عمل نکرده ایم و اگر در موضوع فرزندآوری و افزایش نسل کار جدی صورت نگیرد مشکلات جدی برای آینده کشور به وجود می آید.

حجت الاسلام کریمی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیان وظیفه سنگینی در این موضوع برعهده دارند و باید آسیب های تحدید نسل را برای جامعه بیان کنند و در جهت تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش کنند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات