۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۹۶۰۰۲
فرهنگ و دولت آینده(۳۲)

کلید فرهنگ و فرهنگ‌سازی در دست دولت

کارشناس دینی فرهنگ را زیرساخت تمام فعالیت‌ها دانست و گفت: کلید فرهنگ در دست دولت است و هنر یک رییس جمهور باید تقویت فرهنگ دینی جامعه باشد.
فرهنگ و دولت آینده

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در هر زمینه ای به ویژه در عرصه فرهنگی راه گشا است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه فرهنگ مسؤولیت و وظایف خطیری بر دوش دارد، افزود: نخستین وظیفه دولت آینده تخصیص بودجه فرهنگی برای ادارات و ارگان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، لازم است.

فرهنگ زیرساخت تمام فعالیت ها است

کارشناس فرهنگی و دینی با اشاره به اینکه برخی فرهنگ را در زمینه میراث فرهنگی می بینند، خاطرنشان کرد: این نگاهی اشتباه است چراکه فرهنگ زیرساخت تمام فعالیت ها است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی یادآور شد: فرهنگ در زمینه اقتصاد، حقوق شهروندی، مباحث عقیدتی و دینی و دیگر امور جامعه نقش آفرین و پایه و اساس است و از این رو از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حجت الاسلام رومشکان با اشاره به هزینه غربی ها برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و اسلامی ما اظهار داشت: دولت نیز باید برای فرهنگ و خنثی کردن توطئه های دشمن هزینه کند.

وی اظهار داشت: مسؤولان نباید تنها در پی رسیدن به مسائل و امیال شخصی خود باشند، بلکه رییس جمهور آینده باید برای فرهنگ و دین برنامه داشته باشد و هنر او تقویت فرهنگ دینی جامعه باشد.

امام جمعه شهرستان رومشکان با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن بودجه فرهنگی برای انجام فعالیت در این زمینه خاطرنشان کرد: کار فرهنگ بدون هزینه و بودجه فرهنگی انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه برای تقویت فرهنگ دولت باید تفکر فرهنگی داشته باشد، یادآور شد: زمانی که دولت این تفکر را قبول دارد لایحه ای به مجلس می دهد و مجلس شورای اسلامی ما نیز مجلسی فرهنگی و دینی است و با این موضوع مخالفتی ندارد، این تفکر فرهنگی به قانون تبدیل می شود و به اجرا در می آید.

کلید فرهنگ در دست دولت است

حجت الاسلام جمیاری با بیان اینکه کلید فرهنگ در دست دولت است، اظهار داشت: دولت برای اجرا و تقویت کارهای فرهنگی و دینی باید قدم به میدان بگذارد و برنامه ها را مدیریت و بررسی کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عفاف و حجاب، دلسوزی برای مردم، کار و خدمت کردن، صرفه جویی و پرهیز از اسراف کمرنگ شده است، بیان کرد: باید در این راستا فعالیت و اقدامات فرهنگی منسجمی صورت گیرد و جلوی آسیبها گرفته شود.

امام جمعه رومشکان عنوان داشت: برای تقویت فرهنگ و انجام کارهای فرهنگی ابتدا باید رییس جمهور و کابینه ایشان فرهنگی باشند و دغدغه فرهنگ داشته باشند تا جامعه از این لحاظ دچار ضعف و مشکل نشود./9459 /ت۳۰۲/س

ارسال نظرات