۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۹۶۰۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فاصله طبقاتی فاحش بین مردم سزاوار جامعه دینی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مشاهده فاصله طبقاتی زیاد در جامعه دینی ناگوار است، گفت: در جامعه دینی نباید فاصله طبقاتی به‌ اندازه‌ای فاحش باشد که مردم به دولت‌ها معترض شوند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار معاون حمایتی اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی و جمعی از رؤسای کمیته امداد استان، اظهار کرد: مساوات و برابری به‌ صورت صددرصدی نمی‌تواند برقرار شود و در بعضی مواقع مساوات صددرصدی نوعی بی‌عدالتی است؛ اما نباید شاهد باشیم که در منطقه‌ای مردم نان خوردن ندارند و در منطقه‌ای دیگر مرفهان بی‌درد در حال خوش‌گذرانی باشند.

وی اضافه کرد: کار کمیته امداد امام خمینی(ره) در شناسایی و حمایت از محرومان، کاری هم‌وزن باایمان است؛ زیرا رسول خدا(ص) در بیان بهترین صفات انسان‌ها ایمان و خدمت به خلق را بهترین صفت مؤمنان می‌داند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی از توانمند ساختن نیازمندان به‌ عنوان مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام(ره) یاد کرد و افزود: توانمندسازی و مقاوم‌سازی افراد برای تأمین مایحتاج روزانه خود و خانواده از راه‌های حلال بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: مسؤولان و کارکنان کمیته امداد باید از راه فرهنگ‌سازی بین نیازمندان آنها را به این واقعیت برسانند که اگر ازلحاظ توانایی کسب درآمد برای خانواده به سطحی معمولی رسیدند، استفاده از اموال بیت‌المال به‌عنوان مستمری را بر خود حرام بدانند و خود تقاضای خروج از تحت پوشش این نهاد را اعلام کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این موضوع که کار اقتصادی و فرهنگی باید به‌  صورت توأم انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر آمار پیشنهادهای نیازمندان برای خروج از تحت پوشش کمیته امداد بیشتر از آمار تقاضا باشد، نشان‌دهنده این است که در امر فرهنگی موفق عمل کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اگر افراد توانمند شده تحت پوشش کمیته امداد با نگاه اعتقادی و داوطلبانه از تحت پوشش این نهاد خارج شوند می‌توانند مبلغان بسیار خوبی برای خدمات کمیته امداد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید بین افراد نیازمندی که تحت پوشش نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند، سطح‌بندی صورت بگیرد؛ زیرا افراد نیازمندی هستند که به دلیل گستردگی خانواده و رفت‌وآمدهای بسیار آنها بیشتر نیازمند کمک‌رسانی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: افرادی هستند که با عفت و آبرویی که دارند، با سیلی صورت خود را سرخ نگاه می‌دارند که باید این‌گونه نیازمندان مورد حمایت قرار بگیرند.

امام جمعه بجنورد افزود: آگاهی دادن و اعلام خدماتی که از سوی نهادهای حمایتی برای نیازمندان صورت می‌گیرد اهمیت ویژه‌ای دارد و باید همه مدیران و مسؤولان استان در جریان این خدمات باشند تا بتوانند پاسخ مناسبی برای مراجعان نیازمند خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: نهادهای حمایتی برای شناسایی نیازمندان بیشتر تلاش کنند تا هیچ فرد یا خانواده نیازمندی از حمایت‌های دولت بی‌بهره نماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات نامزدهای انتخابات، افزود: رقابت‌های نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها باید به نفع محرومان جامعه تمام شود و ضروری است نامزدها برنامه‌های خود را برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، به‌ ویژه محرومان و نیازمندان اعلام کنند./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات