۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۶۱۳۵
استاد حوزه علمیه خواهران:

منتظران امام زمان باید خود را برای امر فرج آماده کنند

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ظهور کار بزرگ و دشورای است و نیاز به مقدمه سازی دارد، گفت: منتظران امام زمان (عج) باید خود را برای امر فرج آن حضرت آماده کنند.
امام زمان عج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زینلی، استاد حوزه علمیه خواهران، عصر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ۲۶۵ آیه از آیات قرآن کریم اختصاص به امام زمان(عج) دارد، گفت: در این آیات اوصاف امام زمان(عج)، اهداف ظهور و وظایف منتظران تشریح شده است.

وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره توبه افزود: خداوند در این سوره به اهداف ظهور اشاره کرده و می فرماید«هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» .

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: همین آیه در سوره فتح آیه ۲۸ و در سوره صف آیه ۹ عینا تکرار شده که این موضوع نشان از اهمیت مبحث ظهور دارد.

خانم زینلی با بیان اینکه ظهور کار بزرگ و دشورای است و نیاز به مقدمه سازی بزرگی دارد، گفت به همین دلیل است که ظهور با این همه تأخیر مواجه شده است زیرا تا مقدمات این کار بزرگ که به دنبال چیرگی دین الهی و خداپرستی بر همه جهان است محقق نشود نمی توان انتظار ظهور را داشت.

وی با اشاره به اینکه در روایت ها بیان شده که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نمی شود، افزود: امام زمان(عج) امام حی و زنده ما هستند و ما به عنوان منتظر باید مقدمات ظهور را تدارک دیده تا ظهور محقق شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه ۵ سوره قصص گفت: خداوند در این آیه می فرماید«وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» که امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که در اینجا منظور از«اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ» اهل بیت(ع) و فرزندان امام علی(ع) هستند که در حق ایشان ظلم شده و حق امامت و ولایت که حق اصلی ایشان بود از این بزرگواران توسط طاغوتیان غصب شده است.

خانم زینلی با تأکید بر اینکه امر فرج، امر بزرگی است، یادآور شد: همانطور که پذیرایی از میهمانان زیاد نیازمند مقدمه سازی و آماده شدن برای تدارک میهمانی است امر فرج هم امر بزرگی است به همین دلیل ما به عنوان منتظران امام زمان(عج) وظیفه داریم که خود را برای این میهمانی بزرگ آماده کنیم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات