۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۹۶۱۶۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد؛

لزوم توجه به معنویت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم توجه به معنویت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: اینکه مباحث فرهنگی، ادبی و هنری همراه با معنویت باشد، بسیار ارزشمند است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه اتاق فکر جشنواره شعر رضوی و کنگره ادبی عقیله العرب آذربایجان غربی، بر لزوم توجه به معنویت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری تأکید کرد و افزود: سعی کنید جشنواره شعر رضوی و عقیله العرب در فضایی معنوی برگزار شود.

وی گفت: اینکه مباحث فرهنگی، ادبی و هنری همراه با معنویت باشد، بسیار ارزشمند است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه جشنواره شعر رضوی در سطح بین المللی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سطح جشنواره باید طوری برگزار شود که واقعا در سطح بین المللی باشد تا در برابر میهمانان خارجی رسالت و اهمیت این کار فرهنگی به شکل شایسته نشان داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ارتباط دبیرخانه جشنواره با حوزه علمیه جامعه المصطفی در قم می تواند در شناسایی طلاب خوش ذوق خارجی برای شرکت در بخش بین المللی جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری بسیار مؤثر باشد.

وی استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید دانشگاه در اتاق فکر جشنواره شعر رضوی و کنگره شعر عقیله العرب حضرت زینب(س) را لازم دانست و افزود: بهتر است از پتانسیل اساتید متخصص در این حوزه، طلاب محصل در حوزه های علمیه قم و نمایندگان طلاب استان در قم برای بهره مندی از توانمندی آنها در برگزاری هر چه بهتر این برنامه های فرهنگی استفاده شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اولاد صالح، علم برجای مانده و صدقه جاریه از جمله سه چیزی است که پس از مرگ انسان از ثواب آن بهره مند می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اشکال مختلف صدقات جاریه، گفت: در کنار وقف اموال برای کمک به فقرا، پرداختن به مسائل فرهنگی و  اعتقادی و تداوم اثرات آن در جامعه شکل دیگری از صدقه جاری است که بنابر روایات اثر بیشتری نیز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تلاش برای انجام کارهای ارزشمند و ماندگار دینی و فرهنگی را در زمره صدقه جاریه خواند و افزود: جشنواره شعر رضوی و برگزاری کنگره عقیله العرب حضرت زینب از فعالیت های فرهنگی ارزشمندی است که باید تداوم یابد.

در ادامه این نشست از فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری و دومین جشنواره شعر عقیله العرب با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد./936/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات