۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۳۰۹
اشغالگران سعودي وارد بحرين شدند؛

منامه در آستانه انفجار

روزنامه رسالت در شماره امروز و در بخش سیاست خارجی به تحولات بحرین و حضور نظامیان سعودی در این کشور می پردازد.
نیروهای امنیتی آل خلیفه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه رسالت، اشغالگران سعودي اخيرا وارد خاک بحرين شده اند تا در سرکوب تظاهرات اعتراضي شهروندان اين کشور عليه رژيم آل خليفه مشارکت کنند. در اين خصوص منابع خبري از ورود نظاميان رژيم عربستان به بحرين خبر دادند.اين خبر در حالي اعلام شده که قرار است حکم آيت‌الله عيسي قاسم رهبر معنوي انقلاب بحرين امروز  قرائت شود.

علماي بحرين شامگاه جمعه طي فراخواني از مردم بحرين خواستند در اعتراض به محاکمه آيت الله «شيخ عيسي قاسم»، رهبر شيعيان اين کشور تظاهرات کنند.به گزارش شبکه المنار، در بيانيه‌اي که در اين ارتباط صادر شده، آمده است: از تمامي مردم بحرين، مرد و زن، کوچک و بزرگ مي‌خواهيم براي اعلام خشم خود و آمادگي براي دفاع از آيت الله عيسي قاسم تا پاي جان به خيابان‌ها بيايند».

دولت بحرين که قرار بود روز 24 اسفند حکم آيت‌الله عيسي قاسم به اتهام واهي پولشويي را صادر کند بار ديگر تحت فشار افکار عمومي اين کشور مجبور به عقب‌نشيني شد و محاکمه وي را به روز 7 مي (17 ارديبهشت) موکول کرد. رژيم آل خليفه پيشتر تابعيت آيت الله شيخ قاسم را لغو کرده است.

از سوي ديگر،  مرکز حقوق بشر بحرين در صفحه رسمي خود در شبکه اجتماعي توئيتر با اشاره به نزديک شدن روز محاکمه شيخ عيسي قاسم در روز 17 ارديبهشت ماه نوشت: اتهامات وارده عليه آيت الله شيخ عيسي قاسم بي اساس است و فورا بايد ( از لحاظ قضائي) رفع اتهام شود.اين مرکز حقوق بشري اخيرا تاکيد کرده بود: زنداني کردن و شکنجه شهروندان امري غيرقانوني و خلاف موازين بين المللي است.

در همين خصوص، ائتلاف جوانان انقلابي 14 فوريه همزمان با برپايي محاکمه آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان با صدور فراخوان برگزاري راهپيمايي خواستار مشارکت گسترده اقشار مردم بحرين در مناطق مختلف اين کشور شد.

ائتلاف جوانان انقلابي 14 فوريه خواستار تجديد پيمان با شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين و دفاع از وي تا پاي جان براساس تکليف شرعي و براي پيروزي دين وعقيده شد. اين ائتلاف با صدور بيانيه اي بر اهميت آمادگي براي شکستن محاصره ظالمانه منطقه الدراز و تجمع در ميدان الفداء تاکيد و نتائج اين محاکمه را درتاريخ انقلاب بحرين مهم و خطري براي اين کشور دانست.

با نزديک شدن روز محاکمه شيخ عيسي قاسم در روز 17 ارديبهشت ماه، بيش از 80 عالم ديني در انگليس با صدور بيانيه اي از رژيم آل خليفه بحرين خواستند که محاکمه شيخ عيسي قاسم را متوقف کند. مرکز حقوق بشر بحرين اخيرا در گزارشي اعلام کرد که رژيم آل خليفه در سال 2016 ميلادي يک هزار و 300 نفر از مردم بحرين را دستگير کرده که در ميان بازداشت شدگان 187 کودک نيز حضور دارند.از سال 2011 بحرين شاهد حوادث فاجعه آميز سرکوب نارضايتي هاي مردمي از سوي رژيم آل خليفه به جاي ارائه خدمت به مردم اين کشور بوده است. 

براساس اعلام مجامع حقوقي بحرين، سرکوب آزادي هاي عمومي، ممانعت از ابراز عقيده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحريني بويژه شيعيان اين کشور توسط رژيم آل خليفه در سال 2016 در هيچ سالي سابقه نداشته و مردم بحرين درحالي سال جديد را آغاز کرده اند که بسياري از زندانيان سياسي تنها به خاطر مطالبه گري عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر مي برند.

آنچه مسلم است اينکه در نهايت انقلابيون بحريني در مقابل دو رژيم منفور و متوحش آل سعود و آل خليفه پيروز خواهند شد. اين حقيقتي است که در آينده اي نزديک رخ خواهد داد. بي دليل نيست که رژيم آل سعود و آل خليفه نسبت به هر گونه تحرکي در خاک کشور بحرين هراسان هستند. حضور اشغالگران سعودي در خاک بحرين براي مقابله با مردم مظلوم اين کشور، نشان دهنده ترس و وحشتي است که آنها از ملت انقلابي بحرين دارند. ملتي که در نهايت در مسير دستيابي به اهداف و آرمانهاي خود پيروز خواهد شد./969//۱۰۲/خ

ارسال نظرات